Popis:
Dramatická výchova je založená na prežívaní a učení zo skúseností. Ide o to vyskúšať si situácie, ktoré sú pre nás nejakým spôsobom zaujímavé. Môžu to byť situácie, o ktorých vieme, že ich nikdy v reálnom živote neprežijeme, ale len si ich chceme vyskúšať. Vžiť sa do role nikoho a skúsiť za neho riešiť konflikty a problémy. Toto je veľmi dôležité pre mladých ľudí, ktorí môžu dopredu zistiť, aké je to napr. mať starosť o vlastné dieťa ...
V mojej práci som sa charakterizoval a opísal dramatickú výchovu, jej ciele, štruktúrovanú drámu a pozíciu učiteľa a žiaka pri štrukturovanej dráme. Podľa môjho názoru je metóda štruktúrovanej drámy vo vyučovaní veľmi prospešná a účinná pre žiakov, ale aj učiteľov. Štruktúrovaná dráma má veľký a dôležitý prínos vo formovaní žiakov, čo sa týka ich osobnosti, sociálneho správania, riešenia problému nielen samostatne ale aj v skupine a kolektíve. Ako budúci pedagóg sa budem určite snažiť do vyučovacieho procesu etickej výchovy zaradiť aj metódy štruktúrovanej drámy.
Kľúčové slová:
dramatická výchova
učiteľ
štrukturovaná dráma
Obsah:
- Dramatická výchova
Ciele dramatickej výchovy
Štrukturovaná dráma
Pozícia učiteľa
Záver
Zdroje:
- Machková, E.: Úvod do studia dramatickej výchovy, Praha: Artama,1998.
- MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J.: Vyučování dramatu: Hlava plná nápadů, Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku a IPOS – Artama, 2001.
- VALENTA, J.: Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Agentura STROM, 1997.