Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Štruktúrovaná dráma ako vyučovacia metóda na hodinách etickej výchovy

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
38554
Posledná úprava
17.10.2011
Zobrazené
1 453 x
Autor:
michal.bencik
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Dramatická výchova je založená na prežívaní a učení zo skúseností. Ide o to vyskúšať si situácie, ktoré sú pre nás nejakým spôsobom zaujímavé. Môžu to byť situácie, o ktorých vieme, že ich nikdy v reálnom živote neprežijeme, ale len si ich chceme vyskúšať. Vžiť sa do role nikoho a skúsiť za neho riešiť konflikty a problémy. Toto je veľmi dôležité pre mladých ľudí, ktorí môžu dopredu zistiť, aké je to napr. mať starosť o vlastné dieťa ...

V mojej práci som sa charakterizoval a opísal dramatickú výchovu, jej ciele, štruktúrovanú drámu a pozíciu učiteľa a žiaka pri štrukturovanej dráme. Podľa môjho názoru je metóda štruktúrovanej drámy vo vyučovaní veľmi prospešná a účinná pre žiakov, ale aj učiteľov. Štruktúrovaná dráma má veľký a dôležitý prínos vo formovaní žiakov, čo sa týka ich osobnosti, sociálneho správania, riešenia problému nielen samostatne ale aj v skupine a kolektíve. Ako budúci pedagóg sa budem určite snažiť do vyučovacieho procesu etickej výchovy zaradiť aj metódy štruktúrovanej drámy.

Kľúčové slová:

dramatická výchova

učiteľ

štrukturovaná dráma



Obsah:
  • Dramatická výchova
    Ciele dramatickej výchovy
    Štrukturovaná dráma
    Pozícia učiteľa
    Záver

Zdroje:
  • Machková, E.: Úvod do studia dramatickej výchovy, Praha: Artama,1998.
  • MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J.: Vyučování dramatu: Hlava plná nápadů, Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku a IPOS – Artama, 2001.
  • VALENTA, J.: Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Agentura STROM, 1997.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko