Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Súčasná moderná škola

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14305
Posledná úprava
09.03.2023
Zobrazené
1 632 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Škola by mala byť v regióne kultúrnym, športovým a spoločenským centrom obecnej komunity. Školu má byť otvorené spoločenstvo žiakov, učiteľov a rodičov, ktorej hlavným poslaním je poskytovať komplexné služby v oblasti výchovy a vzdelávania každej rodine a ďalším v rámci celoživotného vzdelávania na základe slobodnej ponuky a dopytu po týchto službách. Charakteristika súčasnej školy určuje oblasti, v ktorých sa škola musí odpútať od starých zabehaných zvykov a hľadať nové spôsoby svojej existencie. Nech hovoríme o ktorejkoľvek oblasti fungovania školy, treba mať v prvom rade na zreteli prvotné poslanie školy : výchovu a vzdelávanie. Žiak musí byť v reťazci činností stále na prvom mieste, všetky aktivity školy a ostatných inštitúcií podieľajúcich sa na zabezpečení chodu školy musia smerovať k nemu, musia smerovať k skvalitneniu procesu, v ktorom sa žiak rozvíja. Uniformita škôl známa z minulosti už dnes nemá svoje opodstatnenie a každá životaschopná škola si hľadá „svoje miesto na slnku“, hľadá svoju vlastnú tvár, špecifickú identitu. Tento proces je neodvratný a nevyhnutný, pretože systém financovania škôl priniesol nový a už pomerne frekventovaný pojem „boj o žiaka“ Na prvom mieste je neodškriepiteľne kvalita výchovno - vzdelávacieho procesu. Dnes však pri výbere školy často rozhodujú aj iné činnosti, ktoré je škola schopná ponúknuť : doplnkové vzdelávacie aktivity, mimoškolské aktivity, športové aktivity, kultúrne aktivity a doplnkové služby. Tak sa škola stáva poskytovateľom komplexných služieb pre rodinu v oblasti vzdelávania, športu i kultúry. Bohatá a rôznorodá krúžková činnosť na niektorých školách svedčí o tom, že načúvali potrebám svojich žiakov. Opodstatnene však treba povedať i to, že bohatá a rôznorodá činnosť krúžkov neznamená vždy, že sa v nej odrážajú potreby žiakov alebo danosti učiteľov na vedenie týchto krúžkov. Zo svojho blízkeho alebo vzdialenejšieho okolia určite poznáme príklady o „dobrovoľnosti“ vedenia či navštevovania krúžkov. Tadiaľto cesta nevedie. Každá takáto činnosť musí okrem iného spĺňať dva predpoklady: skutočný záujem žiaka, skutočný záujem vedúceho útvaru a jeho schopnosti viesť daný útvar.
...

Kľúčové slová:

škola

výchova

vzdelávanie

vzdelávací proces

výchovný proces

učiteľ

žiak

rodič

krúžok

voľný čas

pedagóg

sebavzdelávanie

vyučovanie

informácie

poznatky



Obsah:
  • Úvod
    Kvalita výchovno-vzdelávacieho procesu
    Ciele vzdelávania
    Informačná spoločnosť

Zdroje:
  • 1. Stanislav Cina: Rómsky jazyk, Rómsko - slovenský a slovensko - rómsky slovník pre učiteľov rómskych žiakov, Metodicko - pedagogické centrum v Prešove, 2006
  • 2. Doc. PaedDr. Eva Poláková, PhD.: Rómovia včera, dnes a zajtra, Pedagogická fakulta UKF Nitra, 2000
  • 3. Jean - Pierre Liegeois: Rómovia, cigáni, kočovníci, Informačné a dokumentačné stredisko o Rade Európy Bratislava, 1997
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko