Súčasná prezentácia kultúry v slovenskom rozhlase
«»
Popis:
Nástup elektronických médií priniesol do pevného zoskupenia tradičných foriem kultúry prevratné zmeny, pristúpila kultúra sprostredkovaná elektronickými médiami. „Zmenil sa model kultúry z literárneho na audiovizuálny“. 1 Tradičná kultúra a elektronické médiá vytvorili symbiózu, ktorej výsledkom je neustály proces reprodukcie kultúrnych hodnôt. „Vzájomná interakcia médií a kultúrnej tradície posilňuje ich obojstranné prestupovanie i ďalší vzájomný rozvoj.“ 2 Elektronické médiá ako integrálna súčasť kultúrneho systému spoločnosti sa stali moderným nástrojom modelovania hodnotovej a názorovej orientácie človeka. Keďže nemalou mierou ovplyvňujú jednotlivca i spoločnosť, vystupuje do popredia naliehavá požiadavka zodpovednosti mediálnych inštitúcií pri šírení a zachovávaní kultúrnych hodnôt spoločnosti.
V celospoločenskom meradle sa na rozvíjaní a šírení národnej kultúry a vzdelanosti dominantne podieľajú verejnoprávne médiá.
Kľúčové slová:
rádio
slovenský rozhlas
kultúra
Regina
Devín
Rock FM
masmediálna politika
rozhlasové stanice
Obsah:
- 1. Obsah
2. Úvod
3. Slovenský rozhlas
4. Rádio Slovensko
5.Rádio Devín
6. Rádio Regina
7. Rádio Rock FM
8. Záver
9.Odkazy a použitá literatúra
Zdroje:
- DARMO, J.: Procesy globalizácie médií a kultúra novinárstva. Otázky žurnalistiky, 1996, č. 3, s. 177.
- HALLON, L.: Medzikultúrna komunikácia a národná identita. Otázky žurnalistiky, 1992, č. 2, s. 71.
- Zdroj: Kontinuálny výskum počúvanosti rozhlasových staníc a charakteristiky ich publika. Bratislava, NCMK, NŠÚ.
- Zdroj: Media Market and Lifestyle.
- ŠINKA, F.: Rozhlasové publikum v Slovenskej republike. Otázky žurnalistiky, 2000, č. 1, s. 20.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.