Popis:
Žijeme v globalizujúcom sa svete, ktorému sa usilujeme porozumieť a ktorý chceme pretvoriť tak, aby nám vyhovoval a umožňoval úspešne prežiť a dosahovať prosperitu. Posledné roky boli silno poznamenané nástupom globalizácie a jej dôsledkami. Vo vyspelých krajinách nasýtenosť trhu spomaľuje rast potrieb, to vyvoláva potrebu prechodu od „trhu dodávateľov“ k „trhu zákazníkov“. Rastie tlak na konkurencieschopnosť, tlak na potrebu vyrábať lacno a kvalitne, rýchlo inovovať, poskytovať vysokú úroveň služieb. Rozvíjajú sa informačné technológie a rastú možnosti ich využitia. Globalizácia trhu prináša nové výzvy a nové možnosti, no na druhej strane rozpory a ohrozenia.
Do popredia manažérskej teórie a praxe sa dostávajú aj témy ako:
- vplyv globalizácie na stratégie firmy,
- manažment inovácií,
- manažment zmeny, reinžiniering,
- projektový manažment,
- manažment kvality, benchmarking, rozvoj marketingu,
- informačný manažment, informatizácia spoločnosti,
- lean management, zvýšenie hospodárnosti a efektívnosti, dôraz na pridanú hodnotu,
- nové trendy rozvoja a využívania ľudských zdrojov, zmeny v prístupe k vedeniu ľudí, a pod.,
- teória chaosu,
- znalostný manažment
Kľúčové slová:
manažment
trendy v manžmente
znalostný manažment
reinžiniering
teória chaosu
Obsah:
- Úvod
Vplyv globalizácie na stratégiu firmy.
Manažment zmien
Virtuálny model
Manažment kvality
Manažment inovácií
Benchmarking
Benchlearning
Informačný manažment a informačné technológie
Lean management
Manažment znalosti a jeho dynamika
Rozvoj a využívanie ľudských zdrojov
Záver