Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 113
projektov

Súťažná politika v Slovenskej republike

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
36 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
3989
Posledná úprava
20.07.2017
Zobrazené
1 779 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Súťažná politika je revelantnou politikou pre prebiehajúce ekonomické reformy, ktoré zahŕňajú cenovú liberilizáciu, postupnú elimináciu administratívnych cien, privatizáciu, liberalizáciu obchodu. Cieľom tejto politiky je voľná a spravodlivá súťaž, otvorené trhy, podpora trhových princípov a garancia rovnakých podmienok pre účastníkov trhu. Plnenie tohto cieľa znamená, že dostatok konkurujúcich si subjektov vytvorí predpoklad nízkych cien a efektívneho využívania zdrojov jednotlivými podnikateľmi. Základnými prvkami súťažnej politiky sú určité metódy a postupy, ktoré sú aplikované za účelom dosiahnutia cieľov. Determinujú ju určité zásady formálneho a neformálneho charakteru. Medzi formálne pravidlá patrí legislatíva( monitoring, prevenciu, riešenie absencie pravidiel, harmonizáciu pravidiel) a celkové prostredie (zákony ovplyvňujúce rovnosť šancí, vymožiteľnosť práva). Medzi neformálne pravidlá patria informovanosť verejnosti, ovplyvňovanie verejnej mienky, pestovanie súťažnej kultúry, aktivity protimonopolnej inštitúcie, aktivity mimovládnych organizácií, aktivity asociácií spotrebiteľov a vplyv médií.

Kľúčové slová:

politika

podnikateľský subjekt

konkurencia

spoločnosti

monopol



Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko