Popis:
1. Úvod
Bankovníctvo je dôležitou súčasťou každej vyspelej ekonomiky, ktorá sa dotýka väčšiny fyzických aj právnických osôb. Takmer každý z nás má v komerčnej banke zriadený minimálne bankový účet, alebo využíva nejakú formu úveru. V minulosti, keď na trhu boli len jedna či dve banky ktoré vlastnil štát, neexistovala žiadna konkurencia, banka nebola nútená prihliadať na potreby zákazníka, ale snažila sa predať produkt. Dnes, po príchode nových bankových, ale aj nebankových subjektov na trh, sa zostril konkurenčný boj...
V takomto prostredí získava čoraz väčší význam a dôležitosť banková stratégia. Banková stratégia je cesta, postup či taktika na splnenie cieľov banky, ktorá sa týka mnohých oblastí. Cieľom mojej práce je priblížiť stratégiu cieľového trhu, marketingové stratégie a vo SWOT analýze stručne identifikovať...
4.1 - Silné stránky
Silnou stránkou rozumieme vhodnú vlastnosť alebo určitú charakteristiku, ktorú banka využíva na získanie priaznivejšieho postavenia vo vzťahu k ostatným finančným inštitúciám pôsobiacim na trhu.
Medzi silné stránky komerčnej banky môžeme považovať:
- Široká ponuka produktov a služieb,
- vysoká kvalita poskytovaných služieb,
- dobré meno spoločnosti,
...
Kľúčové slová:
SWOT
analýza
komerčná bankastratégia
marketing
Obsah:
- 1 Úvod 3
2 Stratégia cieľového trhu 3
3 Marketingové stratégie 5
3.1 Produktová stratégia 5
3.2 Cenová stratégia 7
3.3 Komunikačná stratégia 8
3.4 Distribučná stratégia 11
4 SWOT analýza komerčnej banky 12
4.1 Silné stránky 12
4.2 Slabé stránky 13
4.3 Príležitosti 13
4.4 Hrozby 14
5 Záver 15
6 Zoznam použitej literatúry 15
Zdroje:
- KOTLER, P. a kol.: Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2
- KOTLER, P. Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6
- KRAJÍČEK, J.: Marketing v peněžnictví. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 140 s. ISBN 80-210-3659-1
- MEDVEĎ, J. – KOVÁČOVÁ, Z. Finančný a bankový marketing. Bratislava: Sprint, 2003. 224 s. ISBN 80-89085-25-3
- TORRES,M. – BERNARDO,I. – CIGÁNKOVÁ,S. Marketing bankovních služeb. Praha: Bankovní institute, 1998. 219 s. ISBN