Popis:
Seminárna práca je zameraná na priblíženie problematiky týkajúcej sa SWOT analýzy, ktorá je ľahko použiteľným nástrojom na rýchle spracovanie prehľadu o strategickej situácii podniku.
V teoretickej časti sme v krátkosti vysvetlili pôvod a význam pojmu SWOT analýza. Taktiež sme uviedli proces jej tvorby a štruktúru. Tieto teoretické informácie sú podkladom pre spracovanie praktickej časti seminárnej práce.
Praktická časť práce je zameraná na špecifikovaní SWOT analýzy na konkrétnom podniku. Zvolili sme si pekáreň EMONT, s. r. o. so sídlom v Kvetoslavove.
V súčasnosti je trh v potravinárskej sfére plne rozvinutý a vo veľkej miere aj rozdelený. Pôsobí tu viacero firiem s rovnakým zameraním, pričom každá z nich má určitý podiel na trhu. Pekáreň svojím charakterom patrí k malým pekárňam, ktorá sa zaoberá výrobou, predajom a distribúciou kvalitných pekárenských výrobkov.
Aby firma mohla obstáť v konkurenčnom boji, pravidelne zhodnocuje svoje silné, slabé stránky, snaží sa vyhýbať rizikám a využiť všetky príležitosti, ktoré sa jej naskytnú.
Na základe interných materiálov a informácií od zamestnancov pekárne sme identifikovali silné, slabé stránky podniku a taktiež jeho príležitosti a riziká.
V závere práce sme zhodnotili situáciu podniku, vybrané položky SWOT analýzy, výhody, nevýhody pekárne.
Kľúčové slová:
SWOT analýza
príležitosti
riziká
silné stránky
slabé stránky
strategický marketing
ponuka
obchodné prekážky
zahraničné trhy
Obsah:
- I. Úvod
II. SWOT analýza, jej pôvod a podstata
2.1 Pôvod SWOT analýzy
2.2 Podstata SWOT analýzy
III. Proces tvorby SWOT analýzy
IV. Štruktúra SWOT analýzy
V. SWOT analýza firmy EMONT, s. r. o.
5.1 Charakteristika podniku
5.2 História firmy
5.3 Súčasný trh
5.4 SWOT analýza
VI. Záver
Bibliografia
Zdroje:
- GRZNÁR, M. a ŠINSKÝ, P.: Firemné plánovanie. Bratislava: Ekonóm, 2003. ISBN
- 80-225-1649-X
- SLÁVIK,Š.: Strategický manažment. Bratislava: Ekonóm, 1997. ISBN 80-225-0816-0