Systém manažérstva kvality – historický vývoj, osobnosti, súčasné ponímanie vo svete a v Slovenskej republiky
Popis:
(1.)1. História manažérstva kvality a strategický význam
Kvalita je definovaná podľa normy STN EN ISO 9000:2001 ako miera, s akou súbor vlastných charakteristík produktu spĺňa požiadavky zákazníkov. Vlastné charakteristiky sú charakteristiky trvalé (mechanické, chemické, biologické), existujúce oproti charakteristikám prideleným (cena, vlastník a pod.)
Skutočnosť že výrobky sú hodnotné podľa splnenia požiadaviek je samozrejme podstatne staršia než definícia uvedená v predmetnej norme. Problém kvality a potreba riešiť ho pochádza z pradávnych prehistorických dôb ľudského rodu, keď ľudia začali cieľavedome vyrábať predmety svojej dennej potreby a nutne si museli položiť otázku: „ Ak niečo vyrobíme vyriešime tým náš problém a prinesie nám to čo sme vyrobili, skutočne úžitok alebo sme len zbytočne vynaložili úsilie na prácu?“
Kľúčové slová:
System Manažérstva Kvality
Manažérstvo kvality
Zdroje:
- Alexander Mateides: Manažérstvo kvality. [8.vzd. Bratislava:2006. ISBN 80-8057-656-4
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.