Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Systém morálnych hodnôt a noriem u manažéra, etický profil manažéra

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
23 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13658
Posledná úprava
02.06.2021
Zobrazené
1 805 x
Autor:
tatranfc
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Dnes sa na pracovisku stretávame s vysokou rôznorodosťou - nielen kultúrnou a rasovou, ale aj vekovou. Rôzne požiadavky rôznych generácií si vyzadujú rôzne prístupy - a na jednom pracovisku často vyvolávajú chaos. Ide o odlišnosti rasové, odlišnosti pohlaví, veku, národnosti, kultúrneho zázemia a zvyklostí, odlišnosti vo vierovyznaní. Ale mozno najzávaznejšia je koexistencia rôznych generácií na tom istom pracovisku. Poviete si „ved odjakziva na pracovisku popri sebe pôsobili rôzne generácie!“ Istotne; len nikdy medzi nimi nebol taký velký hodnotový rozdiel ako medzi generáciami posledného storocia. Poctiví mravčekovia - V 50. rokoch sa na pracoviská dostala generácia, ktorá vyrastala v čase hospodárskej krízy a svetovej vojny. Pracovných miest bolo málo a boli vzácne. Preto si táto generácia vážila každú prácu, ktorú sa jej podarilo získať, a snažila sa ju za každú cenu udržať. Pracovníci prejavovali voči svojmu podniku vysoký stupeň lojality, cenili si príležitosť, ktorú dostali, a nikdy nespochybňovali rozhodnutia svojho šéfa. V podnikoch prevládal patriarchálny, autokratický štýl - mozgom bol manažment a zvyšok podniku mal ruky na to, aby realizoval ich rozhodnutia. Bol to všeobecne prijímaný spôsob života, ktorý v tých časoch plne vyhovoval. Explózia detí („rozmachári“) - „baby boomers“ (t.j. početne explodujúca generácia). Narodila sa medzi 1946 a 1960. Táto generácia odmietala slepé podriadenie sa zamestnávateľovým predstavám. Chceli mať väčší vplyv na to, ako funguje ich pracovisko. Vyžadovali si participatívny manažment, pretože pre nich bolo ich zamestnanie zdrojom sebaúcty a sebarealizácie. Identifikovali sa - a ešte dnes sa identifikujú - so svojou prácou. Generácia „boomersov“ bola ochotná tvrdo makať a obetovať svoje súkromie tomu, aby dosiahli viditeľný blahobyt. Ten slúžil na upevnenie ich sebahodnoty a imidžu. Veľmi často takto obetovali práve čas so svojimi rodinami a deťmi.
...

Kľúčové slová:

etika

etický kódex

morálka

morálne hodnoty

etický profil manažéra

generácia X

manažérska komunikácia

podnikateľ

podnikateľská etika

manažérska etika

marketingová etika



Obsah:
  • Etický kódex manažéra
    Manažérska etika a kultúra
    Etika v podnikaní
    Úrovne podnikateľskej etiky
    Etika v marketingu
    Pri porovnaní s podmienkami na Slovensku
    Uplatňovanie morálnych princípov
    Etický kódex organizácie
    Etický kódex
    Funkcie etického kodexu
    Firemné etické kódexy
    Použitá literatura

Zdroje:
  • Fobelová Daniela, Fobel Pavel:Komunikatívne jednanie ako filozoficko-etický problem, Bratislava, FFUK, 1997
  • Remišová, A.: Podnikateľská etika. Úvod do problematiky. Bratislava, Ekonóm 1997
  • Internet
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko