Technologické teórie
Popis:
Technologický rozvoj dvadsiateho storočia poznamenal tak, ako iné inštitúcie, aj školy. Tento vplyv bol zreteľný v dvoch rovinách: jednak v rovine zavádzania konkrétnych technologických prostriedkov, jednak v rovine rôznych utopistických projektov, ktoré sa zrodili z nadšenia nad veľkými zmenami. Až do tej miery, že v 60. rokoch bol technologický rozvoj považovaný za spasiteľa vzdelávania. Američania zostavili komisiu (1968), poverenú úlohou analyzovať príležitosti, ktoré ponúkajú použitie technológie vo vzdelávaní. Táto komisia v roku 1971 vydala správu, ktorá ohlásila nástup revolúcie vo vzdelávaní. Aj na základe takýchto faktov vznikajú často nové teórie výchovy a teoretické východiská, ktorých súčasná pedagogika ponúka mnoho. Za najznámejšie sú v modernej pedagogike nášho štátu považované dve teórie: Zelinova (1996) a Bertrandova (1998).
Kľúčové slová:
systémová tendencia
Obsah:
- Vzdelávacie teórie
Technologické teórie
1. Systémová tendencia
2. Hypermediálna tendencia
Záver
Zdroje:
- ŠVEC, Š. Základné pojmy v pedagogike a andragogike. Bratislava : IRIS, 1995.
- Bertrand Y.: Soudobé teorie vzdělávání: 1.vyd. Oldřich Selucký. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5. Technologické teórie.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.