Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Technologické teórie

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41834
Posledná úprava
01.04.2013
Zobrazené
945 x
Autor:
zdeno.weiss
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Technologický rozvoj dvadsiateho storočia poznamenal tak, ako iné inštitúcie, aj školy. Tento vplyv bol zreteľný v dvoch rovinách: jednak v rovine zavádzania konkrétnych technologických prostriedkov, jednak v rovine rôznych utopistických projektov, ktoré sa zrodili z nadšenia nad veľkými zmenami. Až do tej miery, že v 60. rokoch bol technologický rozvoj považovaný za spasiteľa vzdelávania. Američania zostavili komisiu (1968), poverenú úlohou analyzovať príležitosti, ktoré ponúkajú použitie technológie vo vzdelávaní. Táto komisia v roku 1971 vydala správu, ktorá ohlásila nástup revolúcie vo vzdelávaní. Aj na základe takýchto faktov vznikajú často nové teórie výchovy a teoretické východiská, ktorých súčasná pedagogika ponúka mnoho. Za najznámejšie sú v modernej pedagogike nášho štátu považované dve teórie: Zelinova (1996) a Bertrandova (1998).

Kľúčové slová:

systémová tendencia



Obsah:
  • Vzdelávacie teórie
    Technologické teórie
    1. Systémová tendencia
    2. Hypermediálna tendencia
    Záver

Zdroje:
  • ŠVEC, Š. Základné pojmy v pedagogike a andragogike. Bratislava : IRIS, 1995.
  • Bertrand Y.: Soudobé teorie vzdělávání: 1.vyd. Oldřich Selucký. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5. Technologické teórie.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko