Popis:
1 ZAMERANIE TELOVÝCHOVNÉHO PROCESU V REKREAČNE TV Z HĽADISKA VÝVOJOVÝCH A VEKOVÝCH OSOBNOSTI MLÁDEŽE A DOSPELÝCH
Telovýchovný proces predstavuje cieľavedomé, pedagogicky organizované pôsobenie na rozvoj osobnosti žiakov.
Rekreačná telesná výchova je zameraná na telovýchovný proces realizovaný v rozmanitej záujmovej telovýchovnej a športovej činnosti, organizovane aj neorganizovane. Cieľom je udržiavanie optimálnej úrovne telesnej zdatnosti a pohybovej výkonnosti a poskytovanie aktívneho odpočinku, rekreácie a zábavy.
1.1 Mladší školský vek od 6 do 11 rokov
Nástup do školy, začiatok vývinového štádia, je nová vývinová etapa života. Dieťa, ako aj rodinní príslušníci, sa musia prispôsobiť novému pravidelnému životnému rytmu, ktorý je spojený s návštevou školy.
Telesný vývin v štádiu mladšieho školského veku.
Telesný rast v štádiu mladšieho školského veku je plynulý, pred začiatkom a koncom vývinového štádia pozorujeme rastové zrýchlenie- telesné tvary sa stávajú plnšími, v priebehu celej etapy pokračuje osifikácia. Osobitnú pozornosť je nevyhnutné venovať vypestovaniu návyku správneho držania tela, pretože približne v 7-dmom roku sa začína ustaľovať zakrivenie chrbtice. Klbové púzdra a väzy sa upevňujú, zosilňuje sa svalstvo, svalová hmota značne narastá. Zlepšuje sa koordinácia všetkých pohybov celého tela. Výrazný pokrok môžeme pozorovať v zrakovo-motorickej koordinácii.
...
Kľúčové slová:
telovýchovný proces
telesný vývin
duševný vývin
psychický vývin
Obsah:
- Úvod 1
1 Zameranie telovýchovného procesu v rekreačnej TV z hľadiska vývojových a vekových osobnosti mládeže a dospelých 2 – 11
1.1 Mladší školský vek od 6 do 11 rokov 2 - 3
1.2 Stredný školský vek od 11 do 15 rokov 3 - 5
1.3 Starší školský vek od 15 do 20 rokov 5 - 6
1.4 Dospelí od 20 do 30 rokov 6 - 7
1.5 Dospelí od 31 do 45 rokov 7 - 8
1.6 Dospelí od 46 do 60 rokov 8 - 9
1.7 Dospelí nad 60 rokov 9 - 11
Záver 12
Použitá literatúra 13