Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Teória a prax vzdelávania dospelých vo vzťahu k profesijným edukačným procesom

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
30836
Posledná úprava
04.04.2010
Zobrazené
1 433 x
Autor:
janest
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Podľa Marty Ďurďovičovej (1998) na profesijné VZDELÁVANIE možno nazerať ako na proces, ktorý možno chápať ako:
a) RAST KONKURENCIESCHOPNOSTI
V súčasnosti sa vzdelávanie v celej Európe chápe ako dominantná úloha 21. storočia, ktorá súvisí priamo s flexibilitou pracovnej sily, jej schopnosťou prispôsobiť sa novým informačným technológiám a absorbovať nevyhnutné množstvo nových poznatkov.
b) ODPOVEĎ NA NOVÉ NÁROKY
Situácia v ekonomike sa mení, dôsledkom čoho vznikajú nové nároky na odbornú kvalifikáciu z hľadiska požiadaviek na aktualizáciu a prehlbovanie profesijných vedomostí a schopností. Vzdelávanie sa tak pre ambiciózneho človeka stáva samozrejmosťou a ľudí bez ambícií odsúva v konkurenčnom boji na trhu práce na vedľajšiu koľaj. Celoživotné vzdelávanie možno dnes vidieť ako reakciu na aktuálny medzinárodný problém, ktorého zmyslom je uplatnenie sa na trhu práce.
Bánoci a Mečár (2006) ešte dodávajú vzdelávanie ako
c) VÝNOS. Opierajú sa o tvrdenie, že: „intelektuálny kapitál svojim vlastníkom prináša výnos, ktorý je porovnateľný s výnosmi z hmotného kapitálu. Zároveň intelektuálny kapitál pre spoločnosť ako celok prináša kladné externé úžitky.“

Kľúčové slová:

Profesijné vzdelávanie zo strany zamestnávateľov a zamestnancov

zamestnávateľov



Zdroje:
  • BIBLIOGRAFICKÉ ODKAZY:
  • BÁNOCI, D. MEČÁR, M. 2006. Intelektuálny kapitál ako kritérium úspešnosti pôsobenia na trhu. In: MOMAN 06, Plzeň : Evida, s. 21–25.
  • CSIKÓSOVÁ, Adriana. ANTOŠOVÁ, Mária. TRENDY ROZVOJA ĽUDSKÉHO KAPITÁLU V GLOBALIZUJÚCOM SA SVETE.Trends of the Human Capital Development in Globalized World, Ústav podnikania a manažmentu F BERG, Technická univerzita v Košiciach. Dostupné na: http://aeduca.upol.cz/2007/sbornik/SOUBORY/MAN/MAN01AntosovaCsikosova.pdf
  • ĎURĎOVIČOVÁ, Marta. 1998. Trh práce a riešenie jeho disproporcií vzdelávania BRATISLAVA : EKONÓM. 130 s.
  • KOVÁČ, Andrej. 2005. Zložky rozvoja kariéry. In Vzdelávanie dospelých. Bratislava : AIVD SR. Roč. 2/2005, s. 23-33, roč. X, ISSN 1335-2350
  • MUŽÍK, Jaroslav. 2004. Androdidaktika. Praha : ASPI. 148 s. ISBN 80-7357-045-9.
  • PORVAZNÍK, J. 1999. Celostný manažment. Piliere kompetentnosti v riadení. Bratislava: Sprint, 1999. ISBN 80-88848-36-9.
  • RADOSOVÁ, Ľubomíra. 2003. In Vzdelávanie dospelých. Bratislava : AIVD SR. Roč. 2/2003. s. 28-51. ISSN 1335-2350.
  • SITA, Zamestnanci sa chcú viac vzdelávať a lepšie najesť, Dostupné na:
  • http://hnonline.sk/ekonomika/c1-22902130-zamestnanci-sa-chcu-viac-vzdelavat-a-lepsie-najest
  • SEKOVÁ, Mária. http://64.233.183.104/search?q=cache:TTKcBkA-F04J:www.svkbb.sk/zbornik2006/data/sekova.doc+vzdel%C3%A1vanie+na+strane+zamestnanca&;hl=sk&ct=clnk&cd=8&gl=sk
  • TURECKIOVÁ, Michaela. 2007. Človek v prostredí 2. časť, FHV UMB :Banská Bystrica. Vzdelavani a rozvoj pracovniku – kombinovany pristup k podnikovemu vzdelavaniu a uceniu pracovnikov. 111-125 s. ISBN 978-80-8083-422-7.
  • VETRÁKOVÁ, Michaela (ed). 2006. Ľudské zdroje v organizácii, EF UMB : Banská Bystrica. 206 s. ISBN 80-8083-193-9.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko