Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Teória metafory - seminárna práca

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
20 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45220
Posledná úprava
21.07.2014
Zobrazené
2 104 x
Autor:
miriama.zemkova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V seminárnej práci sa budem zaoberať významom a funkčnosťou metafory v prostredí marketingovej a bežnej medziľudskej komunikácie. Metafora je obohacujúcim prvkom komunikácie a v podobe zaužívaných pomenovaní sa vyskytuje v každodennom živote, ale aj mediálnom priestore. Je súčasťou žurnalistických žánrov, ale aj marketingových komunikátov. V práci budem analyzovať printovú reklamu s metaforou, článok z politickej publicistiky s metaforickým titulkom, text z oblasti bežného používania jazyka s metaforou a ľubovoľný text s metaforickým titulkom. Po analýze typu komunikátu a informáciách, ktoré sprostredkuje recipientovi, sa zameriavam na možnosti vnímania a prenosu významu metafory. Táto analýza je významná nielen z lingvistického hľadiska, ale najmä zo strany komunikácie, keďže v marketingovej oblasti je nevyhnutné korektne formulované reklamné posolstvo. S dôrazom na cieľový segment reklamného komunikátu sa vytvára dané posolstvo čo najprijateľnejšie, najpochopiteľnejšie a najatraktívnejšie. Od správne zvolenej slovnej zásoby a použitia jazykových prostriedkov závisí úspešnosť produktu a značky a dojem, ktorý zanecháva v spotrebiteľoch.

Kľúčové slová:

metafora

reklama

teória metafory

marketing

analýza

printová reklama



Obsah:
  • Úvod
    1. Printová reklama s metaforou
    2. Článok z politickej publicistiky s metaforickým titulkom
    3. Text z oblasti bežného používania jazyka s metaforou
    4. Text podľa vlastného výberu s metaforickým titulkom.
    Záver
    Použitá literatúra

Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko