Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Teória spotrebiteľa z pohľadu behaviorálnej ekonomiky - Faulty discounting, Overconfidence verzus overestimation, Status Quo Bias

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
29 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39871
Posledná úprava
24.03.2012
Zobrazené
1 369 x
Autor:
momo9111
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod
Spotrebiteľ a jeho rozhodovanie je predmetom mnohých ekonomických analýz. Účelom tejto práce je teória spotrebiteľa z pohľadu behaviorálnej ekonomiky a to objasniť pojmy ako sú faulty discounting, overconfidence verzus overestimation, Status Quo Bias. 

Spotrebiteľ ako ekonomický agent sa rozhoduje v nedokonalom prostredí a jeho uvažovanie nie je len čisto matematické a racionálne, ako to tvrdí neoklasická ekonómia, ale často podlieha rôznym omylom. Racionalita jednotlivca je teda obmedzená, prejavuje sa rozhodnutiami závisiacimi od psychologických aspektov, ktoré spotrebiteľ zohľadňuje pri svojom ekonomickom rozhodovaní. V snahe vysvetliť tieto aspekty, sa v histórii začali objavovať ekonómovia, ktorí pripúšťali vplyv psychológie na rozhodovanie spotrebiteľov. Tento novovznikajúci prúd sa nazýva behaviorálna ekonómia

Jadrom behaviorálnej ekonómie je presvedčenie, že zvyšovanie vplyvu psychológie v ekonomickej analýze zlepší oblasť ekonomiky v podmienkach vytvárania teoretických poznatkov, navrhovania kvalitnejších postupov. Toto presvedčenie však neznamená odmietnutie neoklasického prístupu k ekonomike založenej na maximalizácii úžitku, na rovnováhe a efektívnosti. Neoklasický prístup je užitočný, pretože poskytuje ekonómiu s teoretickým rámcom, ktorý možno aplikovať prakticky na akékoľvek ekonomické (a neekonomické) správanie.  

Kľúčové slová:

behaviorálna ekonómia

status quo bias

faulty discounting

spotrebiteľ



Obsah:
  • Úvod
    Všeobecný prehľad
    Status Quo Bias
    Overconfidence verzus Overstimation, Faulty Discounting
    Záver

Zdroje:
  • CÁR, M. 2006. K psychológii investovania. In Odborný mesačník pre teóriu a prax finančných trhov. máj 2006, ISSN 1336-5711.
  • KAVICKÝ, Radovan. 2009. Prečo trhy zlyhávajú? Môţe nám behaviorálna ekonómia pomôcť v pátraní po príčinách kríz. In Blog národohospodárskej fakulty [online]
  • SOLOMON, M. – BAMOSSY, G. – ASKEGAARG, S. – HOGG. M. 2006. Consumer Behaviour. A European Perspective. London: Pearson Education, 2006. ISBN 978-0273-68752-2.
  • KOTLER, Philip. – ARMSTRONG, Gary. 2007. Marketing. Prada: Grada Publishing, 2007. 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
  • ...
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko