Terapeutická funkcia knihy v predškolskom veku
Popis:
Bibliopsychológia sa zaoberá vplyvom čítania na duševný život človeka a skúma priebeh psychických procesov počas čítania, skúma vzťah autora, čitateľa a knihy.
Psychoterapia je komplexné liečebné pôsobenie. Psychoterapia a reedukácia u detí má viaceré vekové špecifickosti, podmienené typickými vývinovými charakteristikami. Okrem úrovne mentálnej vyspelosti a vývinovej zrelosti treba brať do úvahy odlišnosti zážitkového sveta detí. Má v ňom vyšší vplyv obrazotvornosť a emocionalita, bezprostrednejšie akceptovanie skutočnosti a nerozvinutá racionálna adaptácia. Psychoterapiu a reedukáciu realizujeme v úzkom vzťahu k sociálnemu systému dieťaťa, vo vzťahu k jeho sociálnej viazanosti.
Medzi 3. a 6. rokom dieťaťa sa vyžaduje intenzívna spolupráca rodičov, ale viaceré reedukačné a modifikačné metodiky realizuje sám terapeut.
Kľúčové slová:
terapia knihou
psychológia
bibliografia
emocionalita
dieťa
Zdroje:
- KONDÁŠ, O.,- KRATOCHVÍL, S.,- SYŘIŠŤOVÁ, E. 1985. Psychoterapia a reedukácia. Martin: Osveta, 1985.
- VAŠOVÁ, L., - ČERNÁ, M.1989.Biblio pedagogika. Praha: SNP,1989.ISBN 80-04-24503-X
- OBERT, V. . 2002.Detská literatúra a čitateľský rozvoj dieťaťa. Nitra: Aspekt,2002. ISBN 80-88894-07-7
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.