Popis:
Čím väčšia je neistota, tým dôležitejšia je tímová práca. Kľúčovým faktorom úspechu sú medziľudské vzťahy, vyváženosť rolí tímu a motivácia jednotlivcov riešiť problém. Čím viac pohľadov, tým viac riešení. Je možný i konflikt. Je však dokázané, že bezkonfliktné spoločnosti strácajú rýchlo konkurenčnú schopnosť. Podporovanie otvorenej diskusie a spätnej väzby, komunikácia, odhaľovanie skutočných príčin, brainstorming, konštruktívna kritika, príjemné a kooperatívne prostredie- to je iba niekoľko benefitov, ktoré môžeme získať od pracovných tímov. A vnútorným chodom nezaťažený prístup.
Kľúčové slová:
tímy
organizačné správanie
organizácia
tímová práca
organizačné správanie
medziľudské vzťahy
konkurenčná schopnosť
Obsah:
- Úvod -3-
Materiál a metódy -3-
Čo je tímová práca -4-
Prečo je tímová práca dôležitá -4-
Princípy tímovej práce -6-
Základné podmienky pre tímovú prácu -7-
Úlohy v rámci tímovej práce -7-
Rozdiel medzi skupinou a tímom -8-
Charakteristiky efektívneho tímu -9-
Proces budovania tímu -10-
Postup zavádzania tímovej práce -11-
Príklady, resp. články na tému Tímová práca -12-
Záver -13-
Literatúra -14-
Zdroje:
- Rudy, J.; Sulíková, R; Luptáková, S; Vargic, B.: Organizačné správanie, Faber, Bratislava 2004
- Nelson, D. L. -Quick, J. C.: Understanding organizational behavior. 543p.
- Hollensen, S.-Marketing Management.Pearson Education 2003.787p.ISBN 0273 64378 9