Tréma v predškolskom veku (seminárna práca z predškolskej pedagogiky)
«»
Popis:
V mojej seminárnej práci som sa zaoberala problematikou tréma v predškolskom veku. Charakterizujem pojem tréma, u akých skupín sa dá tréma trénovať, prostriedky na zvládanie trémy a ďalej v práci rozoberiem kto a ako vplýva na formovanie sebavedomia u dieťaťa a hlavné etapy v rozvoji sebadôvery.
Kľúčové slová:
tréma
predškolský vek
sebavedomie
sebadôvera
preťaženie
zvládnutie trémy
rozvoji sebadôvery
Obsah:
- 0Úvod
1. Charakteristika pojmu tréma………………………………..1
1.1 Tréma…………………………………………………………….1
2. Tréning trémy…………………………………………………1
2.1 Pre koho je tréning vhodný...........................................................................1
2.2 Pre ktorí vekové skupiny je tréning vhodný..................................................2
3. Hra ako prostriedok na zvládanie trémy................................3
3.1 Hra a charakteristické znaky hry...................................................................3
3.1.1 Význam hier pre rozvoj osobnosti dieťaťa....................................................3-4
4. Vplyvy vplývajúce na rozvoj sebavedomia u dieťaťa............5
4.1 Primárny vzor – rodina a rodičia...................................................................5
4.2 Učiteľ – významný faktor ovplyvňovania osobnosti mladého človeka..........6
5. Etapy v rozvoji sebadôvery u dieťaťa.......................................7
5.1 Najmenšie deti (0-2 roky).................................................................................7
5.2 Kedy sa utvára ,,ja“ (2-5 rokov).........................................................................7
5.3 Materská a základná škola...................................................................................7-8
Záver
Použitá literatúra
Zdroje:
- Bacus, A.2007. Mé díte si věří. Praha:Portál,2007,159s. ISBN 978-80-7367-296-6
- Mgr. Lacinová, S., Magetová, J., Mgr. Mlčochová, M., Doc. PhDr. Vítková, M. 1995. Šimon pujde do školy.Praha:Portál,1995,225s. ISBN 80-7178-046-4
- Oravcová, J., Ďuricová. L., Bindasová, o. 2007.Psychológia rodiny. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2007,250s. ISBN 978-80-8083-490-6
- Višňovský, Ľ. 1999. Triedny učiteľ. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela,1999,200s. ISBN 80-8055-339-4
- http://referaty.atlas.sk/odborne-humanitne/pedagogika/35071/?print=1
- http://www.relis.sk/EEG-biofeedback/Blank%20Page%204.htm
- http://profit.etrend.sk/kariera-a-zdravie/mierna-trema-je-nasa-priatelka/69811.html
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.