Trendy pri uplatňovaní konkurenčných stratégií - teória a prax
«»
Popis:
Tvorba konkurenčnej stratégie v súčasnom dynamicky sa meniacom konkurenčnom prostredí na príklade cestovnej kancelárie.
1. Teoretický úvod – trendy konkurenčných stratégií v súčasnosti
Konkurenčné stratégie dodnes patria medzi prvé a základné stratégie, ktoré sa začali vytvárať v podnikateľských subjektoch a tvoria dôležitú súčasť hierarchickej štruktúry stratégie organizácie.
Sú zamerané na súťaž s konkurenciou v odvetví a na úspechy v nej. Pôvodne boli inšpirované klasickými vojenskými stratégiami, ktoré sú vedenú túžbou po víťazstvách.
Konkurenčné stratégie sú vytvárané na úrovni SBU – strategických podnikateľských jednotiek. SBU je odbor podnikania, v ktorom organizácia pôsobí. Strategická podnikateľská jednotka nepredstavuje organizačnú jednotku, ale jednotku, za ktorú je vytváraná spoločná konkurenčná stratégia podniku...
Kľúčové slová:
konkurenčné analýzy
stratégie
trendy
uplatňovanie stratégie
konkurenčné prostredie
konkurencia
SWOT analýza
Obsah:
- 1. Teoretický úvod – trendy konkurenčných stratégií v súčasnosti
2. Charakteristika firmy a analýza prostredia odvetvia jeho vybraného SBU
2.1 Charakteristika firmy
2.2 Analýza prostredia odvetvia vybraného SBU
2.2.1 Makroprostredie
2.2.2 Mikroprostredie
2.2.2.1 Interné mikroprostredie
2.2.2.2 Externé mikroprostredie
3. Tradičné konkurenčné stratégie v odvetví a ich účinnosť v súčasnosti
3.1 SWOT analýza
3.2 Analýza prostredníctvom Porterovho modelu 5 síl
4. Nové trendy v odvetví a príklady ich uplatnenia v odvetví
4.1 Core competence
4.2 Stratégie modrých oceánov
4.2.1 Modré versus červené oceány
Zdroje
Zdroje:
- KIM, W.C., MAUBORGNE, R.: Strategie modrého oceánu. Management Press, Praha 2005
- HŘEBÍČEK, Vladimír. Nová vize v podnikání: Strategie modrého ocánu. [online].
- PAPULA, Ján a Jana VOLNÁ. Core competence ako zdroj budovania trvalo udržateľnej konkurenčnej výhody. [online].
- PAPULA, Jozef a Zuzana PAPULOVÁ. Strategický manažment: Teoretické východiská alebo jadro vedomostí. Bratislava: KARTPRINT, 2009. ISBN 978-80-88870-78-4
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.