Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Trendy pri uplatňovaní konkurenčných stratégií - teória a prax

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
131 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40262
Posledná úprava
19.05.2012
Zobrazené
4 181 x
Autor:
zuzulka89
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Tvorba konkurenčnej stratégie v súčasnom dynamicky sa meniacom konkurenčnom prostredí na príklade cestovnej kancelárie.

1. Teoretický úvod – trendy konkurenčných stratégií v súčasnosti
Konkurenčné stratégie dodnes patria medzi prvé a základné stratégie, ktoré sa začali vytvárať v podnikateľských subjektoch a tvoria dôležitú súčasť hierarchickej štruktúry stratégie organizácie.
Sú zamerané na súťaž s konkurenciou v odvetví a na úspechy v nej. Pôvodne boli inšpirované klasickými vojenskými stratégiami, ktoré sú vedenú túžbou po víťazstvách.
Konkurenčné stratégie sú vytvárané na úrovni SBU – strategických podnikateľských jednotiek. SBU je odbor podnikania, v ktorom organizácia pôsobí. Strategická podnikateľská jednotka nepredstavuje organizačnú jednotku, ale jednotku, za ktorú je vytváraná spoločná konkurenčná stratégia podniku...

Kľúčové slová:

konkurenčné analýzy

stratégie

trendy

uplatňovanie stratégie

konkurenčné prostredie

konkurencia

SWOT analýza



Obsah:
  • 1. Teoretický úvod – trendy konkurenčných stratégií v súčasnosti
    2. Charakteristika firmy a analýza prostredia odvetvia jeho vybraného SBU
    2.1 Charakteristika firmy
    2.2 Analýza prostredia odvetvia vybraného SBU
    2.2.1 Makroprostredie
    2.2.2 Mikroprostredie
    2.2.2.1 Interné mikroprostredie
    2.2.2.2 Externé mikroprostredie
    3. Tradičné konkurenčné stratégie v odvetví a ich účinnosť v súčasnosti
    3.1 SWOT analýza
    3.2 Analýza prostredníctvom Porterovho modelu 5 síl
    4. Nové trendy v odvetví a príklady ich uplatnenia v odvetví
    4.1 Core competence
    4.2 Stratégie modrých oceánov
    4.2.1 Modré versus červené oceány
    Zdroje

Zdroje:
  • KIM, W.C., MAUBORGNE, R.: Strategie modrého oceánu. Management Press, Praha 2005
  • HŘEBÍČEK, Vladimír. Nová vize v podnikání: Strategie modrého ocánu. [online].
  • PAPULA, Ján a Jana VOLNÁ. Core competence ako zdroj budovania trvalo udržateľnej konkurenčnej výhody. [online].
  • PAPULA, Jozef a Zuzana PAPULOVÁ. Strategický manažment: Teoretické východiská alebo jadro vedomostí. Bratislava: KARTPRINT, 2009. ISBN 978-80-88870-78-4
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko