Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 036   projektov
0 nových

Trh a jeho rozdelenie

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9815
Posledná úprava
05.10.2018
Zobrazené
1 144 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Trh je mechanizmus, prostredníctvom ktorého sa kupujúci a predávajúci navzájom ovplyvňujú, aby určili ceny a množstvá tovarov.

Trh rieši tri základné otázky: ČO, AKO A PRE KOHO?

1. Čo sa má vyrábať určujú peňažné hlasy spotrebiteľov každodenným rozhodovaním o tom, čo kúpia a čo nie. Firmy ženie túžba po zisku. Vidiny vysokého zisku vábi firmy, aby produkovali tovary, po ktorých je vysoký dopyt a opúšťali oblasti s nízkymi ziskami.
2. Ako sa má vyrábať, určuje konkurencia medzi rôznymi výrobcami. Najlepším spôsobom, ako sa výrobcovia môžu vyrovnať s cenovou konkurenciou a maximalizovať svoj zisk, je udržať náklady na minimálnej úrovni, a to využívaním čo najefektívnejších výrobných metód.
3. Pre koho sa má vyrábať, je určené ponukou a dopytom na trhu výrobných faktorov. Trhy faktorov určujú mzdové sadzby, pozemkovú rentu, úrokovú mieru a zisk. Ak spočítame dôchodky všetkých faktorov, môžeme vypočítať celkové dôchodky obyvateľstva. Rozdelenie dôchodkov medzi obyvateľstvo je teda určené množstvom faktorov, ktoré vlastní a cenou týchto faktorov ( mzdové sadzby, pozemková renta,…)

Kľúčové slová:

trh

rozdelenie trhu

ekonomika

medzinárodný trh

konkurencia

zahraničný trh



Obsah:
  • Typy trhov:
    Dokonalá konkurencia:
    Nedokonalá konkurencia:
    Ekonomická úloha vlády:
    Medzinárodný trh
    Rozhodnutie o vstupe na zahraničný trh:
    Rozhodovanie o výbere trhov

Zdroje:
  • Paul A. Samuelson, William D. Nordhaus: Ekonómia I. a II, Bradlo, Bratislava 1992
  • Daniel Boďo: Marketing - Základné učivo, Bratislava 1998
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko