Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 026   projektov
0 nových

Trhový mechanizmus

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
15403
Posledná úprava
24.01.2009
Zobrazené
2 372 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Trhový mechanizmus je založený na neúmyselnej koordinácii spotrebiteľov a výrobcov prostredníctvom cien a trhov. Tento systém nikto nenavrhol, ale vyvinul sa sám v dôsledku tisíc ročného vývoja tovarovej výroby. V trhovom mechanizme ma každý tovar a služba svoju cenu. Ak je na trhu väčší záujem o tovar, výrobcovia zvýšia cenu, a tým ju prispôsobia obmedzenej ponuke. Vyššia cena podnieti výrobcov k výrobe väčšieho množstva tovaru. Ak sa na trhu objaví nejaký tovar vo väčšom množstve, ako sú ochotní spotrebitelia kúpiť, výrobcovia v snahe zbaviť sa takéhoto tovaru musia znížiť cenu.

Trh - miesto, kde sa stretáva ponuka a dopyt, uskutočňuje sa na ňom predaj a kúpa najrozličnejších výrobkov.

Niektorí na trh prichádzajú predať to, čo vyrobili, iní kúpiť to, čo nevyrábajú. Trh je priestor, kde ekonomičke subjekty si vymieňajú výsledky svojej činnosti. Ma svoj vnútorný poriadok, ktorý ma svoje výhody aj nevýhody.

Kľúčové slová:

trhový mechanizmus

trhové subjekty

typy trhov


O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko