Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Tvorba cien v podniku

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
23 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
neznámy
ID projektu
8318
Posledná úprava
15.02.2018
Zobrazené
1 363 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
PODSTATA CENY
Cena = peňažný výraz hodnoty
= peňažný výraz úžitkovej hodnoty
= peňažný výraz výmennej hodnoty
= peňažná suma dohodnutá pri nákupe a predaji tovaru (dochádza k dohode medzi predávajúcim a kupujúcim) alebo vytvorená kvôli oceneniu na iné účely, keď nedochádza k dohode zúčastnených partnerov
= prvok marketingového mixu, ktorého úlohou je spolu s ostatnými nástrojmi zabezpečiť dosiahnutie marketingových cieľov podniku.

FUNKCIE CENY
o Kriteriálna funkcia - cena je kritériom merania nákladov podniku

o Alokačná funkcia - ovplyvňuje rozmiestnenie výrobných činiteľov (čo, koľko, pre koho a ako vyrábať)
o Signálna funkcia - cena je nástrojom informácií (signálov) o cenovej úrovni, ktorej sa prispôsobujú kupujúci a predávajúci na trhu

o Pomocou regulačnej funkcie sa dosahuje súlad medzi zdrojmi a potrebami (dopytom a ponukou)

o Pomocou rozdeľovacej funkcie sa rozdeľujú obmedzené statky kupujúcim a tým sa rozdeľujú aj dôchodky

Faktory tvorby ceny
- vnútorné faktory (typ produktu, technológia, suroviny, náklady a iné)
- vonkajšie faktory (konkurencia, zákazníci, štát)

Úprava ceny
o nástroje kontraktačnej politiky (rabaty, dodacie a platobné podmienky)
o nástroje diferenciácie ceny (typ segmentu, miesto, účel, čas)
o psychologické úpravy ceny

Kľúčové slová:

náklady

dopyt

návratnosť

bežné ceny

tvorba cien

trhová cena



Obsah:
  • Úvod 1
    Nákladovo orientovaná tvorba cien -2
    Dopytovo orientovaná tvorba cien -3-
    Konkurenčne orientovaná tvorba cien -3-
    Tvorba cien pomocou cenovej prirážky -4-
    Tvorba cien pomocou cieľovej návratnosti -4-,5
    Tvorba cien pomocou vnímanej hodnoty -5-
    Tvorba ceny pomocou bežných cien -5-,6
    Tvorba ceny pomocou cenových ponúk -6-
    Hodnotová tvorba cien -6-,7
    Ďalšie okolnosti spojené s tvorbou cien -7-,8
    Dohodovanie trhovej ceny pri uzatváraní obchodu -8-
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko