Popis:
Zákazník či spotrebiteľ? Vždy na zaujímalo aký je medzi nimi rozdiel a kedy sa ma, ktorý termín použiť. Je to téma, ktorá zaujíma snáď každého. Pre mnoho ľudí znamená nákup radosť iných to zas otravuje, večná dilema kam ísť nakupovať, , ako často nakupovať a čo nás vedie pravé k tomu, aby sme kúpili akurát tento produkt a nie ten druhý. Pri nákupe sa rozhodujeme na základe viacerých faktorov. Pre niekoho je rozhodujúca cena, zatiaľ čo iní preferujú značky bez ohľadu na cenu.
Rozdiel medzi zákazníkom a spotrebiteľom a ich správanie ma zaujala natoľko, že som sa rozhodla venovať sa jej vo svojej seminárnej práci. Zamerala som sa na typológiu zákazníka podľa spoločnosti Shopper Typology a Media Behaviour. Ich typológiu som využila pri svojom výskume medzi vysokoškolákmi, s cieľom zistiť, ako, a či vôbec vplývajú jednotlivé typy na zvyklosti pri nákupe tovaru.
Výskum som realizovala medzi 36 vysokoškolákmi vo veku do 20 rokov a nad 20 rokov.
Kľúčové slová:
spotrebiteľ
zákazník
spotrebiteľské správanie
modely správania
typológia
Obsah:
- 1. Rola spotrebiteľa a zákazníka v našom živote a ich správanie -5-
1.1. Faktory ovplyvňujúce nákupné správanie 6
2. Model spotrebného správania 7
3. Typológia z hľadiska nákupného správania 8
4. Výskum 11
5. Záver 11
6. Príloha A 13
6.1. Príloha B -14-
Zdroje:
- Vysekalová, J., Psychologia spotrebitěle - Jak zákazníci nakupujú, Grada Publishing, a.s. 2004, ISBN 80 - 247 - 0393 - 3