Typy prekážok v komunikácii a zlepšenie komunikácie v organizácii
«»
Popis:
Komunikácia v práci manažéra tvorí až 70 - 80 %, pričom ostatných 30 - 20 % je nejaká konkrétna práca. Komunikácia je základným prvkom nielen v manažmente, ale aj v iných oblastiach. Úspešná komunikácia je jedným zo základných predpokladov fungovania každého organizácie. Prekážky v komunikácii sú často príčinou problémov v riadení, plánovaní, organizovaní tak, ako aj v iných procesoch.
Manažéri komunikujú nielen so svojimi spolupracovníkmi ale aj s dodávateľmi či odberateľmi, zákazníkmi a inými organizáciami, ale tiež s verejnosťou. Komunikácia je nevyhnutná pri výbere cieľov, pri hľadaní najvhodnejších spôsobov ich naplnenia a aj pri riešení problémov. Komunikácia je hlavným nástrojom hodnotenia ľudí, ich motivácie a usmerňovaní a preto by sa manažéri mali usilovať o zvládnutie zásad efektívnej komunikácie, zdokonaľovanie svojich komunikačných zručností a o zvládnutie efektívnych komunikačných techník.
Kľúčové slová:
manažment
komunikácia
Obsah:
- Komunikácia
Komunikácia v organizácii
Interpersonálna komunikácia
Komunikačný štýl
Komunikačná atmosféra
Znaky podporujúcej atmosféry
Znaky brzdiacej atmosféry
Problémy v komunikácii
Neúspešná komunikácia
Komunikačné bariéry
Úspešná komunikácia
Pravidlá úspešnej komunikácie
Záver
Zdroje:
- MÍKA, V. 2006. Základy manažmentu. Virtuálne skriptá. Žilina : ŽU v Žiline, 2006. 133 s. ISBN 78-80-88829-78-2.
- MIŽIČKOVÁ, Ľ. 2002. Základy manažmentu. Nitra: SPU v Nitre, 2002. 97 s. ISBN 80 – 7137 – 983 – 2.
- MALEJČÍK, A. 2008. Základy manažmentu. Nitra: SPU v Nitre, 2008. 162 s. ISBN 978 – 80 – 552 – 0132 – 0
- KADLEČÍKOVÁ, M. a kol. 2012. Základy manažmentu. Nitra: SPU v Nitre, 2012. 204 s. ISBN 978 – 80 – 552 – 0898 – 5
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.