Typy rastových stratégií - strategický marketing
«»
Popis:
Strategický riadiaci proces je súborom činností a rozhodnutí, ktoré vedú k formulovaniu plánu podniku a jeho realizácii. Je podstatnou súčasťou aktivít každého moderného podniku (či už je malý alebo veľký), ktorý pôsobí v trhových podmienkach. Jeho úlohou je dlhodobé usmerňovanie činností podniku tak, aby bolo naplnené jeho poslanie a zaistené ciele. Zahŕňa kľúčové rozhodnutia a kľúčové kroky, realizované vrcholovým vedením podniku i vedením jednotlivých podnikových útvarov s jednotnou úlohou: vyvinúť komplexnú dlhodobú stratégiu pre prežitie a hospodársky rast (čo znamená vytvoriť perspektívu podniku ako celku - jednotnú perspektívu všetkých jednotiek ako funkčných, tak aj prevádzkových - a riadiť ich rovnakým smerom).
Kľúčové slová:
rastové stratégie
Ansoff
Kotler
Porter
stratégia diverzifikácie
penetrácia
marketingová stratégia
stratégia trhového vodcu
Slovnaft a.s.
Microsoft
Obsah:
- Teoretická časť
Úvod
1. Typy rastových stratégií
1.1. Členenie marketingových stratégií podľa Ansoffa
1.1.1. Stratégia penetrácie
1.1.2. Stratégia rozvoja trhu
1.1.3. Stratégia rozvoja produktu
1.1.4. Stratégia diverzifikácie
1.2. Členenie marketingových stratégií podľa Portera
1.3. Členenie marketingových stratégií podľa Kotlera
1.3.1. Stratégia trhového vodcu
1.3.2. Stratégia trhového vyzývateľa
1.3.3. Stratégia trhového nasledovateľa
1.3.4. Stratégia obsadzovanie trhových medzier
Praktická časť
2. Slovnaft a.s.
2.1. Stratégie firmy
2.2. Voľba rastovej stratégie
2.3. Analýza strategickej pozície na trhu
3. Mcdonald's
3.1. Stratégie firmy
3.2. Voľba rastovej stratégie
4. Microsoft
4.1. Stratégie firmy
4.2. Voľba rastovej stratégie
Záver
Použitá literatúra
Zdroje:
- KUPKOVIČ, M. A KOL.: Podnikové hospodárstvo, Sprint, Bratislava, 2002, 461 str., ISBN 80-88848-93-8
- HORÁKOVÁ, H.: Strategický marketing, 2. rozšírené a aktualizované vydanie, Grada Publishing a.s., Praha 2003, 204 str., ISBN 80-247-0447-1
- ĎAĎO, J., PETROVIČOVÁ, J., KOSTKOVÁ, M.: Marketing služieb, EPOS, Bratislava, 2006, 296 str., ISBN 80-8057-662-9
- http://www.microsoft.com/slovakia/onas/default.mspx
- http://www.mcdonalds.sk/sk/sport/beh_olympijskeho_dna.shtml
- http://www.mcdonalds.sk/sk/onas/spolocnost/historia_spolocnosti.shtml
- http://www.slovnaft.sk/sk/o_nas/
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.