Popis:
Učenie je súčasťou každého z nás. Sprevádza nás od narodenia. Najprv je to učenie základných životne dôležitých vecí, na ktoré sa s odstupom času berie čoraz väčší dôraz. Každý z nás má odlišný spôsob učenia, ale cieľ máme rovnaký. Chceme v živote niečo dokázať, niečo vedieť a k tomu nám pomáha učenie v škole, či mimo nej.
V seminárnej práci som rozobrala v prvej kapitole všeobecne čo je učenie, aké typy učenia poznáme a ako vplýva náš nervový systém na učenie.
Druhá kapitola zahŕňa určité formy alebo typy pre správne učenie.
V podkapitolách sa dozvedáme, že počas učenia na nás vplýva náš zdravotný stav, tréma, či dokonca prístup k učeniu.
V tretej kapitole sú uvedené dôvody nášho neúspechu v učení, ktorými je naše prostredie domova, školy, alebo sme príčinou my sami.
Štvrtá kapitola zahŕňa základné opatrenia na odstraňovanie ťažkostí v učení, ktoré nám môžu byť v budúcnosti nápomocné.
Kľúčové slová:
učenie
vzdelávanie
prostriedok
tréma
zdravý organizmus
pedagogika
učebný proces
učiteľ
kvalita práce učiteľa
plánovanie
Obsah:
- Úvod
1 Všeobecne o učení -4-
1.1 Typy učenia -5-
1.2 Typy nervovej činnosti a učenia -6-
1.3 Osobitné návyky pri učení -6-
2 Ako sa správne učiť -7-
2.1 Zdravý organizmus -7-
2.2 Tréma -8-
2.3 Plánovanie učenia -8-
2.4 Prístup k učeniu -8-
3 Neúspešnosť v učení -9-
4 Odstraňovanie ťažkostí v učení -10-
4.1 Základné opatrenia na odstraňovanie ťažkostí v učení -10-
Záver -12-
Literatúra -13-
Zdroje: