Popis:
Učiteľova individuálna koncepcia výučby je badateľná na prvý pohľad v každom vyučovacom procese. Je to spôsob, ako učiteľ komunikuje so žiakmi, aké metódy vo vyučovaní používa, ako upravuje učivo, organizuje svoju ale aj žiakovu činnosť. Každý učiteľ si vo svojej aktívnej učiteľskej profesii vytvára svoju vlastnú koncepciu vyučovania, ktorá sa vyvíja a modifikuje. Učiteľ vyberá tie princípy, pravidlá a vedomosti, ktoré práve potrebuje pre svoju činnosť v pred-realizačnej fáze, v príprave na vyučovanie, pri realizácii vyučovania ale aj v po-realizačnej fáze, kedy hodnotí seba a svojich žiakov. Aby mohol učiteľ vykonávať svoju prácu kvalitne, potrebuje k tomu mnoho špeciálnych schopností a zručností. Základnou podmienkou pedagogického úspechu sú jeho vedomosti...
Kľúčové slová:
edukácia
taxanómie
humanistický
prístup
zásady
motivácia
prostriedky
pomôcky
Zdroje:
- Doušková A. 2011, Edukačná aktivita a zážitkové učenie v materskej škole, PF UMB BB, ISBN: 978-80-557-0076-2
- Kalhous Z., Obst O. a kol. 2002, Školní didaktika, Praha Portál, ISBN: 80-7178253-X
- Petlák E. 2004, Všeobecná didaktika, IRIS, ISBN: 80-89018-64-5
- Obdržálek Z. 2003, Didaktika pre študentov učiteľstva ZŠ, UK Bratislava, ISBN: 80-223-1772-1
- Sitná D. 2009, Metody aktívního vyučování, Praha Portál, ISBN: 978-80-7367-246-1