Úloha dogiem v manažmente
«»
Popis:
Vymedzenie pojmov
Pre každé vedecké skúmanie príznačné hľadanie pevných východísk každého pravdivého skúmania. Tento fakt je samozrejmým dôsledkom dôrazu na získavanie objektívnych poznatkov, ktoré môžu mať svoje následné a bezprostredné uplatnenie v praxi
Systém východísk uvedenej kvality v danom čase a priestore nemenných a tvoriacich nástroj vedeckého skúmania označujeme termínom vedecká paradigmu.
Pojem paradigma zaviedol do jazyka vedy začiatkom 20. storočia Thomas S. Kuhn v diele Štruktúra vedeckých revolúcií, ktorú koncipoval ako všeobecnú teóriu vývoja vedy. . Otázka hodnoverných základov vedy bola predmetom skúmania už od počiatkov filozofického myslenia v 6. storočí pred našim letopočtom, Skúmania sa zintenzívnili nástupom novoveku a do história sa zapísali sporom medzi racionalizmom a empirizmom. Kuhn vo svojom diele si uvedomil fakt, že vedci používajú pri bádaní ucelený systém názorov o ktorých sa nepochybuje a ktorý tvorí bazu na ktorej postupne budujú celý systém v danej vedeckej oblasti. Touto bázou rozumie Kuhn paradigmu. V knihe Štruktúra vedeckých revolúcií nájdeme niekoľko definícií pojmu paradigma prvýkrát ho v uvedenom diele definuje ako: “... všeobecne uznávané výsledky vedeckého výskumu, ktoré istý čas slúžia spoločenstvu odborníkov ako modely problémov a ich riešení“.
Kľúčové slová:
dogma
dogmy
úloha dogiem
manažment
základy manažmentu
Obsah:
- Vymedzenie pojmov
Úloha dogiem
Zhrnutie
Zoznam použitej literatúry a zdrojov
Zdroje:
- DUROZOI, G., ROUSSEL, A.: Filozofický slovník. EWA Edition Praha 1994. 352 s. ISBN 80-85764-07-5.
- Kol.:Filosofický slovník. Fin Olomouc 1995. 480 s. ISBN 80-7182-014-8
- KUHN, T.S.: Štruktúra vedeckých revolúcií. Pravda Bratislava 1981. 288 s. ISBN neuvedené
- MAJDÚCHOVÁ, H. 2006. Spoločenská zodpovednosť firiem - firemná investícia. In Podnikateľské prostredie a etika podnikania : zborník z vedeckej konferencie. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2006, s. 253 - 257, ISBN 80-225-2199-X.
- REMIŠOVÁ, A. 2004. Etika a ekonomika. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2004. ISBN 80-225-1825-4.
- ŘEZÁČ, J.: Moderní manažment . Manažér pro 21. století. Computer Press Brno 2009. 400 s- ISBN978-80-251-1959-4.
- O podnikateľskej etike majú firmy často laické predstavy.
- Sociálna zodpovednosť podniku.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.