Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Úvod do manažérstva kvality

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
35131
Posledná úprava
05.10.2010
Zobrazené
1 033 x
Autor:
1pablo
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V posledných rokoch sa problematika manažérstva kvality výrobkov a služieb rozvíja priam dramatickou formou. Kým v predchádzajúcich desaťročiach manažment podnikov sa zameriaval predovšetkým na problémy znižovania nákladov, zvyšovanie objemu produkcie, skracovanie dodacích lehôt, v súčasnom období, ak sa chce podnik presadiť na trhu, či už domácom ale najmä zahraničnom, musí tieto čiastkové úlohy podnikateľskej činnosti podriadiť úlohe hierarchicky vyššie postavenej, úlohe zabezpečovania kvality výrobkov. Značná časť traumatických problémov našich priemyselných podnikov je spôsobená práve tým, že túto hierarchiu úloh správne, resp. včas nepostihli a naďalej sú tieto podniky riadené podľa cieľov, ktoré boli rozhodujúce v minulosti. Problematiku kvality výrobkov v týchto podnikoch chápu len ako okrajovú úlohu, ktorou sa vrcholný manažment podniku zaoberá len raz za čas a aj to len z hľadiska strát, ktoré podniku vznikajú v dôsledku nekvalitnej výroby. Je len samozrejmé, že aj manažérstvo kvality je potom zamerané nie ja zabezpečenie kvality, ale v najlepšom prípade na zabezpečenie toho, aby vo výrobnom procese nevznikali nepodarky.

Obsah:
  • 1 OBSAH.. 2


    2 KVALITA VÝROBKU.. 2


    2.1 Definície kvality výrobku. 3


    3 PODSTATA MANAŽÉRSTVA KVALITY.. 5


    4 METODIKA ZLEPŠOVANIA KVALITY.. 6


    4.1 Sedem jednoduchých nástrojov kvality. 8


    4.1.1 Vývojový diagram.. 8


    4.1.2 Záznamník. 8


    4.1.3 Histogram.. 9


    4.1.4 Paretov diagram.. 9


    4.1.5 Ishikawov diagram.. 9


    4.1.6 Bodový diagram.. 9


    4.1.7 Regulačný diagram.. 10


    5 ZÁVER.. 10


    6 ZOZNAM  POUŽITEJ LITERATÚRY.. 11


    7 ZOZNAM OBRÁZKOV.. 11


Zdroje:
  • [1] LINCZÉNYI, Alexander, NOVÁKOVÁ , Renata: Manažérstvo kvality. Bratislava : STU, 2001. ISBN 80-227-1586-7.
  • [2] ŠESTÁK , Milan : Sedem základných nástrojov kvality. Kvalita. 2007, č. 1, s. 19-23.
  • [3] SOCHOVIČOVÁ, GABRIELA: FMMI [online]. [cit. 2009-10-17]. Dostupný z WWW: http://fmmi10.vsb.cz/639/qmag/mj39-cz.htm .
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko