Úvod do strategického plánovania
Popis:
A. Plánovanie ako základná funkcia manažmentu
Plánovanie je od samotných začiatkov vzniku teórie manažmentu zaraďované medzi nákladné funkcie manažmentu. Ak medzi základné úlohy manažmentu patrí zabezpečiť úspešné pôsobenie organizácie v meniacom sa prostredí, tak predvídanie budúcnosti a príprava na budúcnosť nutne patrí medzi východiskové a najdôležitejšie funkcie manažérov organizácií.
Plánovanie medzi základné funkcie manažmentu zaradil už Henry Fayol a i v súčasnosti väčšina autorov zaraďuje medzi základné funkcie plánovanie, organizovanie, vedenie ľudí a kontrolu.
B. Od krátkodobého k strategickému plánovaniu
Pri sledovaní vývoja teórie a praxe plánovania je možné rozlíšiť štyri základné etapy (obr. 1.1) - podrobnejšie Papula,J.: Vývoj teórie strategického manažmentu pod vplyvom meniaceho sa prostredia, Kartprint, Bratislava 2004
Kľúčové slová:
manažment
marketing
strategické plánovanie
brainstorming
Mintzberg
vízia
stratégia
SWOT analýza
Henry Fayol
konkurencia
Obsah:
- I. Úvod do strategického plánovania
II. VÝvoj teórie strategického plánovania
III. Kríza externe orientovaného strategického plánovania
IV. Strategické plánovanie ako proces a strategickí plánovači
V. Základné metódy a techniky strategického plánovania
Zdroje:
- Keneth R. Andrews: The Concept of Corporate Strategy, Harvard BS - 1965
- Mintzberg, H.: The Rise and Fall of Strategic Planning, 1994)
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.