Popis:
Marketingový plán a marketingové plánovanie
Marketingové plánovanie:
1. Analýza situácie
2. Určenie cieľov a stratégií
3. Marketingové programy
1. časť dáva odpoveď na otázku ,, kde som?“, robí sa analýza podniku, odvetvia, trhu a konkurencie ( Boston portfólio, McKinsey portfólio, SWOT analýza).
2. časť dáva odpoveď na otázku ,, kam sa chcem dostať?“
3. odpovedá na otázku ,, ako a kam sa dostanem?“. Realizuje sa mrkt. program = akčný program, v ktorom sú integrované jednotlivé zložky mrkt. mixu ( mrkt. nástrojov) používané podnikom k pôsobeniu na trhu tak, aby boli dosiahnuté mrkt. ciele na cieľových trhoch.
Manažmentom podniku by mal byť mrkt. plán chápaný ako sprievodca pri mrkt. rozhodovaní a nie ako nejaký všeobecný, povrchný dokument.
Čo mrkt. plán môže a čo nemôže urobiť:
Môže urobiť
- Posilní schopnosť firmy zjednotiť mrkt. aktivity tak, aby sa maximalizovala snaha pri dosahovaní cieľov spoločnosti
- Zminimalizuje vplyv prekvapenia pri náhlych zmenách prostredia
- Udáva štandard pre všetky úrovne organizácie
- Posilní schopnosť manažmentu riadiť pretože očakávania a návody sú jasne vyznačené a odsúhlasené mnohými členmi manažmentu.
Nemôže urobiť
- Neposkytne krištáľovú guľu, ktorá by umožnila manažmentu predvídať presne budúcnosť
- Neochráni manažment od robenia chýb
- Neposkytne návod pre každé veľké rozhodnutie. Stanovisko manažmentu bude stále najdôležitejšie.
Kľúčové slová:
plánovanie
plán nákupu
personálne plánovanie
finančný plán
Zdroje: