Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Viacrozmerné škálovanie a tvorba trhovej pozície

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
25130
Posledná úprava
06.06.2009
Zobrazené
1 269 x
Autor:
rolly84
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
„Viacrozmerné škálovanie, z angl. multidimensional scaling (MDS) je technika vytvorenia diagramu relatívneho umiestnenia objektov v rovine dvojrozmerného grafu na základe údajov vzdialeností medzi objektmi, tzv. matica proximity (blízkosti).“
Diagram môže obsahovať jeden, dva, tri a zriedka aj viac rozmerov, resp. dimenzií. Technika vyčísli klasické metrické alebo nemetrické riešenie a vychádza buď priamo z experimentálnych hodnôt, z korelačnej matice alebo z matice podobností či vzdialeností. Vzdialenosť medzi oboma objektmi je Eukleidovská, počítaná na základe Pytagorovej vety. I keď vynášame vzdialenosti do dvojrozmerného grafu, môže byť vzdialenosť vyčíslená na základe väčšieho počtu premenných. Matica vzdialeností je potom trojuholníková a zaujíma nás len jej horná časť. S rastom objektov však rastie aj počet dimenzií, takže pre tri objekty je to dvojrozmerná rovina, pre štyri objekty potom trojrozmerný priestor, atď.

Zdroje:
  • 1, Hebák a kol.: Vícerozměrné statistické metody, Praha: Informatorium, 2005
  • 2, Bártová, H., Bárta, V.: Marketingový výskum trhu, Praha: Economia, 1991
  • 3, Laššák, V., Styk, O.: Podniková politika a stratégia, Banská Bystrica: IMM, 1999
  • 4, Kotler, P.: Marketing management, Praha: Grada Publishing, 2001
  • 5, Ďaďo, J.: Strategické východiská v marketingu, Bratislava: STU, 2004
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko