Vizualizácia času, účel a móda
Popis:
Ústrednými pojmami tejto práce sú čas, hodinky, účel a móda. Jednotlivé pojmy sú stavebnými piliermi ústredného cieľu tejto práce, ktorý sa odvíja od čiastkových cieľov. Prvou časťou práce, a teda aj jedným z čiastkových cieľov, je analýza vzťahu času a spoločnosti. Čo si pod pojmom čas predstavujeme? Človek pánom času, alebo čas pánom človeka?
Charakter druhej časti tejto práce je opisno-analytický, pretože na chronologickom vývoji v histórii od najstarších čias až po najnovšie dejiny, sa predstavuje vizualizácia času a jeho zhmotnenie a čiastočné uchopenie či pochopenie. Mnohé názory toto konanie označujú ako proces, v ktorom sa človek sám zotročuje a poddáva sa času.
Obsahom tretej časti je predstavenie medzinárodne známych značiek hodiniek a poukázanie na prechodu od účelu k móde a imidžu.
Kľúčové slová:
čas
móda
vizualizácia
hodinky
hodinky
značka
Obsah:
- ÚVOD 3
1. VZŤAH ČASU A SPOLOČNOSTI 4
2. VÝVOJ MERANIA ČASU 11
2.1. Merania času a časové jednotky 11
2.1.1. Kalendáre 11
2.1.2. Hodiny 11
3. ZNAČKY A VÝROBA HODÍN 11
3.1. Biatec 11
3.2. Breitling 11
3.3. Rolex 11
4. HODINÁRSKY SLOVNÍK 11
ZÁVER 15
BIBLIOGRAFICKÉ ÚDAJE 16
Zdroje:
- KARFÍKOVÁ, Lenka. Čas a řeč: studie o Augustinovi, Řehořovi z Nyssy a Bernardovi Silvestris. Praha: Oikoymenh, 2007. 216s. ISBN 978-80-7298-260-8.
- VASILKO, Karol. História a vývoj techniky. Prešov: Fakulta Výrobných Technológií, 2014. 543s. ISBN 978-80-553-0875-3.
- ZUBÁCKA, Ida. Základy pomocných vied historických. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2002. 178s.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.