Popis:
V dnešnej rýchlej a modernej dobe, v ktorej žijeme, je používanie adekvátnych didaktických pomôcok počas vyučovacieho procesu nanajvýš potrebné. Pri ich výbere musíme brať do úvahy viacero faktorov (funkcie rôznych učebných prostriedkov vo vyučovaní, vytýčenie cieľov, obsah procesu, charakteristika žiakov, osobnosť učiteľa, okruh používateľov, podmienky prostredia, prístupnosť prostriedkov, možnosť realizácie....), ktoré nám pomôžu určiť a vybrať optimálne médiá pre vyučovanie konkrétnej látky.
Táto práca je zameraná na využitie vizuálnych didaktických prostriedkov a ich použitie pri výučbe konkrétnej témy.
Kľúčové slová:
edukácia
vizuálne didaktické prostriedky
video
videoprogram
výchovno-vzdelávací proces
Zdroje:
- BOHONY, P. – ELEK, E.: Nový model systému voľby učebných pomôcok. In. 10 rokov technológie vzdelávania. Zborník referátov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Nitra : SlovDidac, 2003. s. 19-30. ISBN 80-967746-6-2.
- BOHONY, P.: Didaktická technológia. Nitra : PF UKF 2003.
- BOHONY, P.: Príspevok k voľbe učebných pomôcok. Technológia vzdelávania,10, 2002, č.8,s. 7 – 13.
- POLÁKOVÁ ,E.: Úvod do technológie vzdelávania. Nitra : SAIS Nitra a PF UKF 1997,88s. ISBN 80-888-20-07-3.
- KYRK, J. : Cell Biology Animation. In. www.johnkyrk.com/CellIndex.htm