Popis:
Voľný čas je doba, ktorá nám zostáva po splnení povinností. Je to oblasť našej slobodnej voľby. Zahrňuje činnosti, ktoré vykonávame dobrovoľne, radi, prinášajú nám radosť a uspokojenie. Voľný čas detí je potrebné pedagogicky ovplyvňovať.
Voľný čas je možno posudzovať z mnohých rôznych pohľadov, do úvahy prichádza napr. pohľad ekonomický, pohľad sociologický, sociálne-psychologický, pohľad politický, pohľad zdravotne- hygienický, pohľad pedagogický a pedagogicko- psychologický historický. Tieto jednotlivé aspekty sa však prelínajú a nie je možné ich posudzovať oddelene. Spôsob využívania voľného času je jedným z dôležitých ukazovateľov životného štýlu. Je dôležitou hodnotou, ľudia mu však prisudzujú rôzny význam.
Kľúčové slová:
voľný čas
prevencia
Zdroje:
- Pávková, J.- a kolektív
- Pedagogika voľného času: 3., aktualizované vydanie: teória, prax a perspektíva výchovy mimo vyučovania a zariadenia voľného času.
- Praha: Portál, 2002. 231s. ISBN 80-7178-711-6
- Kratochvílová, E.: Pedagogika voľného času: Výchova v čase mimo vyučovania v pedagogickej teórii a v praxi.
- Bratislava: Univerzita Komenského, 2004. 308s. ISBN 80-223-1930-9