Popis:
Slovo agresia pochádza z latinského ”adgreedi“, čo znamená zabezpečiť si prístup, atakovať, pokúsiť sa niekoho prekonať, či osloviť. Efektívne využívanie agresivity v medziach normy pod vlastnou kontrolou pomáha žiakom zvládať mnohé situácie a dosahovať stanovené ciele. Najčastejšie ide o športové výkony, súťaženie, dosahovanie dobrých vzdelávacích výkonov, efektívne sebapresadzovanie a pod.
Zdravé využívanie agresívnej energie môže viesť k dosahovaniu mnohých cieľov a sebarealizácie v sociálnom prostredí. Ak má agresivita charakter útočného správania sa voči niečomu alebo niekomu s cieľom ublíženia, ide o nežiaduce správanie. Takýto prejav agresie u žiakov môže byť len situáciou vyvolané správanie, čiže nemá trvalý charakter. Ak však ide o zaužívaný spôsob reagovania na vonkajšie podnety, hovoríme o trvalej dispozícii agresívneho správania. Agresivitu možno označiť ako sklon k útočnému jednaniu voči veciam, zvieratám a ľuďom. Agresivita väčšinou súvisí s vnútornou nepohodou a rozpormi medzi prežívaním a jednaním. Býva v spoločnosti považovaná za problém, ktorý je pre svoju závažnosť a spoločenskú nebezpečnosť stále aktuálnejšia. Je pomerne dosť ťažko riešiteľná. Svedčia o tom aj čoraz viac narastajúce prípady deliktov spáchaných deťmi a mladistvými.
Kľúčové slová:
agresivita
deti
médiá
vplyv
hudba
agresívne správanie
experimenty
agresia
Obsah:
- Teoretický úvod
Predchádzajúce experimenty
Použitá literatúra
Zdroje:
- Huesmann, L. R., & Miller, L. S. (1994). Long-term effects of repeated exposure to media violence in childhood. In L. R. Huesmann (Ed.), Aggressive behavior: Current perspectives (pp. 153–186). New York: Plenum Press.
- Huesmann, L. R., Moise, J. F., & Podolski, C. P. (1997). The effects of media violence on the development of antisocial behavior. In D. Stoff, Eron, L. D. (1963). Relationship of TV viewing habits and aggressive behavior in children. Journal of Abnormal and Social Psychology, 67(2), 193–196.
- Berkowitz, L. (1993). Aggression: Its causes, consequences, and control. New York: McGraw-Hill.
- Bandura, A. (1977). Social learning theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
- ...