Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Vplyv obchodných reťazcov

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9594
Posledná úprava
22.08.2018
Zobrazené
1 093 x
Autor:
lucia11
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V seminárnej práci som sa zaoberala vplyvom obchodných reťazcov na trh maloobchodu, na správanie sa spotrebiteľov (zákazníkov) a životné prostredie. Keďže bývam v lokalite (Bratislava - Petržalka), ktorá ,,prekypuje“ obchodnými reťazcami (Tesco, Carrefour, Terno, Lidl, Billa...), rozhodla som sa práve pre danú tému. Uskutočnila som aj malý prieskum, ktorý bol zameraný na zistenie, či malí a strední obchodníci dokážu čeliť tejto silnej konkurencii.

V trendoch národnej a medzinárodnej konkurencie možno na strane dodávateľov pozorovať narastajúci význam medzinárodných dodávok, na strane zákazníkov rastúcu medzinárodnú orientáciu, homogenizáciu dopytu, medzinárodne štandardizované požiadavky zákazníkov, ale i vplyv ostatných hospodárskych faktorov. Dochádza tak ku globalizácii ekonomických procesov, tj. prepojenosť ekonomických prostredí, ekonomík, rozvinutosť medzinárodných ekonomických vzťahov, medzinárodných tovarových i finančných trhov v celosvetovom meradle.

Existencia obchodných reťazcov je logický dôsledok práve procesu globalizácie. Trhy a výroba v rozličných krajinách sa stávajú od seba čoraz závislejšie vďaka dynamike obchodu s tovarom, službami a mobilnosti kapitálu a technológií.

Aj na Slovensku sa stávame svedkami prenikania cudzích výrobkov a služieb, cudzích kultúr, slovenské podniky sú vlastnené zahraničnými majiteľmi, slovenské subjekty sa stávajú členmi nadnárodných korporácií. I našu krajinu zastihla globalizácia. Typickým príkladom je existencia supermarketov, hypermarketov, prenikanie neustále nových obchodných reťazcov na náš trh.

Kľúčové slová:

maloobchod

reťazce

slovenský trh

obchodný reťazec

zákazníci

životné prostredie



Obsah:
  • ÚVOD 2
    I. OBCHODNÉ REŤAZCE NA SLOVENSKOM TRHU 4
    II. VPLYV OBCHODNÝCH REŤAZCOV 7
    2.1 Vplyv obchodných reťazcov na trh maloobchodu 7
    2.2 Vplyv obchodných reťazcov na zákazníkov 9
    2.3 Vplyv obchodných reťazcov na životné prostredie 10
    III. VLASTNÝ VÝSKUM 12
    ZÁVER 15
    BIBLIOGRAFIA 16
    PRÍLOHA 17

Zdroje:
  • BALÁŽ, P. a kolektív: Medzinárodné podnikanie. Bratislava: SPRINT, 2005. ISBN 80-89085-51-2
  • KITA, J. a kolektív: Marketing. Bratislava: Iura Edition, 2002. ISBN 80-89047-23-8
  • SRŠŇOVÁ, J. a FUZYOVÁ, Ľ.: Medzinárodné strategické rozhodovanie podniku. Bratislava: SPRINT, 2003. ISBN 80-89085-18-0
  • SZARKOVÁ,M.: Psychológia pre manažérov a podnikateľov. Bratislava: SPRINT, 2004. ISBN 80-89085-36-9
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko