Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 026   projektov
0 nových

Vplyv rodiny na dieťa

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
131 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8479
Posledná úprava
09.03.2018
Zobrazené
3 107 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Somatopsychický vývoj dieťaťa prebieha v niekoľkých vývojových fázach oddelených od seba tzv. obdobiami latencie, relatívnym a dočasným spomalením vývojového stupňa. Vývin prebieha relatívne, determinujú ho však aj vonkajšie okolnosti vývoja dieťaťa. Nepriaznivé vonkajšie podmienky môžu vývoj narušiť, zastaviť a v niektorých prípadoch zapríčiniť jeho regresu. Psychopatologické dôsledky narušeného vývoja sú vecou lekárov.
Poznatok, že psychofyzický vývoj dieťaťa je determinovaný vonkajšími vplyvmi a podnetmi, a teda je aj ovplyvniteľný účelnými zásahmi, je dôležitý.
Vyplýva z neho, že vývoj možno usmerniť tak, aby sa predišlo extrémnym konfliktovým situáciám dieťaťa a zabránilo vzniku psychických porúch.

Kľúčové slová:

duševný vývoj

duševné zdravie

osobnosť

súrodenci

výchova dieťaťa

vzťahy mimo rodiny

detský kolektív



Obsah:
  • 1 DUŠEVNÝ VÝVOJ A DUŠEVNÉ ZDRAVIE
    1.1 Obdobie vývinu dieťaťa
    1.2 Sebavýchova a sebakritika
    2 VPLYV RODINY NA ROZVOJ OSOBNOSTI DIEŤAŤA
    2.1 Rodinný život
    2.2 Výchova dieťaťa k láske
    2.3 Vzťah rodiča k deťom
    2.4 Súrodenci
    3 VÝCHOVA A HRA
    3.1 Výchova
    3.2 Hra
    4 LÁSKYPLNÉ VZŤAHY MIMO RODINY
    4.1 Detský kolektív
    4.2 Spolupráca rodiny a školy
    5 ZÁVER
    Zoznam použitej literatúry

Zdroje:
  • BOROŠ, J. 2000. Základy sociálnej psychológie. Bratislava, Iris, 2000. 227 s. ISBN 80-890-18-20-3
  • COVEY, R. 1999. Sedem zásad pre šťastný rodinný život. Bratislava: Príroda a.s., 1999, 317 s. ISBN 80-85680-37-8
  • HARTL, B. 1969. Kameň múdrosti alebo Večné hľadanie. Bratislava, Mladé letá, 1969, 514 s., ISBN 80-06-00675-X
  • PŠENIČKA, O. 1999. Trblietanie dotyku. Prešov : Vydavateľstvo Michala Vaška, 1999, 346 s. ISBN 80-88795-14-1
  • REPÁŇ, Ľ. 1980. Psychológ bez čakárne. Bratislava: Vyd. Obzor, 1980. 315 s.
  • ROZINAJOVÁ, H. 1988. Pedagogika rodinného života pre učiteľov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1988. 267 s. ISBN 067-269-88.
  • ŠTEFANOVIČ, J. a kol. 1981. Psychológia. Bratislava, 1981. 133 s.
  • ŠÚTOVEC, J. a kol. 1994. Psychológia a pedagogika. Martin, Osveta, 1994. 368 s. ISBN 80-217-0575-2
  • VIŠŇOVSKÝ, Ľ. - KAČÁNI, V. a kol. 2001. Základy školskej pedagogiky. Bratislava, Iris, 2001. 227 s. ISBN 80-89018-25-4
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko