Popis:
V tejto seminárnej práci sa bližšie zameriavame na problematiku distribučných kanálov. Bližšie charakterizujeme funkcie distribučných kanálov, ich jednotlivé typy a štruktúru, etapy projektovania distribučných kanálov, ako aj konflikty vznikajúce medzi účastníkmi týchto kanálov. Taktiež sa v tejto práci môžete oboznámiť s tým, kto je obchodný cestujúci a obchodný zástupca, aké sú ich funkcie a aký je medzi nimi rozdiel.
Kanál distribúcie je „usporiadaný súbor inštitúcií, ktorý má za úlohu zabezpečiť disponibilitu tovarov a služieb spotrebiteľom za prijateľných ekonomických a ekologických podmienok“.
Distribučné kanály ako celok majú dve súčasti, a to:
1. distribučný kanál, v ktorom sa realizujú transakcie, teda ciele, úlohy a procesy akvizičnej, administratívnej distribúcie (nehmotné toky),
2. distribučný kanál, v ktorom sa realizujú ciele, úlohy a procesy fyzickej distribúcie (hmotné toky).
Aj napriek tomu, že činnosť obidvoch súčastí je harmonizovaná, nemusí sa priebeh procesu v oboch distribučných kanáloch kopírovať.
...
Kľúčové slová:
distribúcia
kanál
distribučný kanál
trh
výskum trhu
financovanie
výrobca
spotrebiteľ
maloobchod
veľkoobchod
jobber
cieľ distribúcie
obchodný cestujúci
obchodný zástupca
tovar
Obsah:
- Úvod 1
Distribučné kanály 2
Funkcie distribučných kanálov 3
Typológia kanálov distribúcie 3
Priamy kanál distribúcie 5
Nepriamy distribučný kanál 6
Štruktúra distribučného kanála 8
Etapy projektovania distribučných kanálov 9
Konflikty medzi účastníkmi distribučného kanála 10
Obchodný cestujúci 11
Obchodný zástupca 12
Zoznam bibliografických odkazov 15
Zdroje: