Výber výskumnej vzorky vo výskume
«»
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
13 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
883 |
Posledná úprava
19.06.2017 |
Zobrazené
6 742 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Názov mojej seminárnej práce napovie snáď viac ako dosť, o čom sa bude na nasledujúcich stranách hovoriť, no predsa uvediem niekoľko slov na úvod.
Ak sa rozhodneme, že ideme robiť výskum, začnú sa na povrch predierať rôzne problémy týkajúce sa celej práce okolo nášho výskumu. Jedným takýmto dôležitým "problémom" je výber výskumnej vzorky. Pre aký výber sa teda rozhodnúť? Náhodný či zámerný? Alebo radšej stratifikovaný?
Žartujem. Ale aspoň vidíte, že to nie je len tak - ísť robiť výskum. Cieľom mojej práce je teda objasniť hlavné druhy výskumných vzoriek, aby sa vám ľahšie postupovalo vo vašom výskume, alebo možno len aby ste "neplávali" v rozľahlom mori informácii o výskume bez toho, že by ste vedeli, čo treba predovšetkým na začiatku výskumu riešiť a čo preberajú vo svojich rozhovoroch skúmatelia...
Kľúčové slová:
výberový výskum
bádateľ
sociálna pedagogika
stratifikovaný výber
Gavora
náhodný výber
Obsah:
- Úvod
Základný súbor vs. výberový súbor
Aký rozsah výberového súboru je správny?
Ako vytvoriť vzorku??
Zber výskumných údajov + interpretácia zistení
Záver
Bibliografia
Zdroje:
- GAVORA, P.: Úvod do pedagogického výskumu. Bratislava: UK, 1999. s. 66-75. ISBN 80-223-1342-4
- ONDREJKOVIČ, P: Úvod do metodológie sociálnych vied. Základy metodológie kvantitatívneho výskumu. Bratislava: REGENT, 2005. s. 115-118.
- SILVERMAN, D.: Ako robiť kvalitatívny výskum. Bratislava: IKAR, 2005. s. 114-124. ISBN 80-551-0904-4
- ŠVEC, Š.: Metodológia vied o výchove. Kvantitatívno - scientistické a kvalitatívno - humanitné prístupy. Bratislava: IRIS, 1998. s. 72-75. ISBN 80-88778-73-5
- PELIKÁN, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2004. s. 47-55. ISBN 80-7184-569-8
- JUSZCZYK, S.: Metodológia empirických výskumov v spoločenských vedách. Bratislava: IRIS, 2003. s. 76-86. ISBN 80-89018-13-0
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.