Výchova a vzdelávanie dospelých v Nemecku v období buržoáznej revolúcie
Popis:
Úlohou dejín školstva a pedagogiky je skúmať vznik a vývoj výchovno-vzdelávacích, a najmä školských inštitúcií a názorov na výchovu a vzdelávanie, objavovať zákonitosť i vývoja výchovy ako mimoriadne dôležitého javu života spoločnosti a to v rozličných historických etapách vývoja spoločnosti a u rozličných geografických a národných celkov.
Dôležitým znakom analýzi jednotlivých udalostí dejín školstva a pedagogiky vo svetovom, európskom, i národnom meradle je, že prihliada na vzájomné vzťahy teórie a praxe. A pochopenie týchto vzťahou je východiskom komplexného chápania stavu a vývojových tendencii výchovných, vzdelávacích, a školských ustanovizní a názorou na výchovu a vzdelávanie v istej historickej epoche. K nim sa viažu návrhy na reformu školstva a vzdelávania, školská politika a školské zákonodárstvo.
Kľúčové slová:
úloha školstva a pedagogiky
buržoázna revolúcia
Johann Friedrich Herbart
Friedrich Fröbel
Obsah:
- Úloha školstva a pedagogiky 3
Vysvetlenie buržoáznej revolúcie 3-4
Výchova a vzdelávanie dospelých v Nemecku 4-5
Johann Bernhadr Basedow 5
Johann Friedrich Herbart 5-7
Friedrich Fröbel 7-8
Záver 9
Zdroje:
- J. Gallo / K. Škoda – Dejiny pedagogiky dospelých, SPN, Bratislava 1986
- Vladimír Štverák – Stručné dejiny pedagogiky, SPN, Praha 1983
- Albert Reble – Dejiny pedagogiky- Bratislava 1993
- Srgoň T. a kolektív – Dejiny školstva a pedagogiky – Bratislava 1986
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.