Vyjednávanie a princípy vyjednávania
«»
Popis:
Každý deň prechádzame v zamestnaní aj v súkromnom živote mnohými situáciami, ktoré predstavujú vyjednávací proces. Vyjednávanie je všade prítomný element pri styku so zákazníkmi, dodávateľmi, podriadenými, kolegami, aj ďalšími partnermi.
Pomocou dôkladnej prípravy, väčšej sebakontroly a lepšieho porozumenia procesu vyjednávania môžeme dosahovať priaznivé dohody na úžitok terajších aj budúcich vzťahov.
Vyjednávanie je diskusia dvoch alebo viacerých strán s rôznymi prioritami, ktoré sa usilujú dospieť k
vzájomnej dohode.
Kľúčové slová:
vyjednávanie
plat
priamy kontakt
alternatívy
spolupráca
súperenie
konflikt
personálny manažment
vzájomná dohoda
zákazník
dodávateľ
kolegovia
Obsah:
- Úvod -3-
Princípy vyjednávania -3-
Ako vyjednávať -4-
Príprava na vyjednávanie 5-7
Spolupráca a súperenie 7-9
Oboznámenie sa s protivníkom -10-
Obmedzenie priameho kontaktu -10-
Naplánovanie si prerušenia 10-11
Ponúknutie alternatívy -11-
Pozičné vyjednávanie 11-13
Vyjednávanie postavené na záujmoch 13-15
Vyjednávanie o plate 15-18
Záver -19-
Zdroje:
- Odborný časopis: Manažér
- Lax, Dávid A.: Manažér ako vyjednávač
- Tepper, Bruce: Manažérske znalosti a dovednosti
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.