Výrobný manažment
«»
Popis:
V povojnových dobách prevládal dopyt nad ponukou, čo silne zjednodušovalo tržnú situáciu vo výrobe. Po vyrovnaní ponuky a dopytu sa začala rozvíjať širšia aplikácia marketingu.
V centrále plánovanej ekonomike zemí východného bloku existovali bilancie materiálu a „plán rozdelenia“ pre všetky podniky. Väčšina podnikov bola v kategórii stredných a veľkých a tie boli bilančne prepojené. Malé podniky mali viac voľnosti, ale mali silné obmedzené podnikateľské možnosti.
Aktivity nákupcov (zásobovačov) v centrálne plánovanej ekonomike boli deformované a boli zamerané skôr na ovplyvňovanie inštitúcii a úradníkov, prideľujúcich bilancované materiály a na pestovanie dobrých vzťahov s inými podnikmi pre prípad núdze o materiál.
Kľúčové slová:
základy manažmentu
transformačné problémy nákupu
funkcia a úlohy nákupcu
ciele nákupu
uspokojovanie potrieb
nákupné riziká
Zvyšovanie flexibility nákupu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.