Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Výskumná a diagnostická činnosť učiteľa vo vyučovacom procese

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
21007
Posledná úprava
15.03.2009
Zobrazené
1 959 x
Autor:
martim16
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Diagnostikovanie – je poznávanie žiaka
Jeho základný význam je zistenie stavu, posúdenie úrovne, hodnotenie.
Toto označenie sa prvýkrát začalo používať v medicíne a potom sa rozšírilo do iných oblastí: veterinárna medicína, biológia, technické oblasti, psychológia, pedagogika.
Pedagogická diagnostika / diagnostikovanie sa uskutočňuje vo výchovno-vzdelávacích situáciách.
Predmetom diagnostikovania môže byť učebná činnosť žiaka a jej výsledky, rodinné prostredie žiaka, skupina žiakov, učiteľ, vychovávateľ, riaditeľ školy...
Pedagogická diagnostika je zaisťovanie, identifikovanie, charakterizovanie a hodnotenie rozvoja žiaka ako výsledku výchovného a vzdelávacieho pôsobenia.
- pri diagnostikovaní sa zisťuje, aký je žiak v danom momente (etape) výchovy a vzdelávania a či jeho vlastnosti (stav rozvoja) sú v súlade s očakávaním (cieľom výchovy, výchovným zámerom...)
- na základe zistení o žiakovi (žiakoch) učiteľ i ďalší pedagogickí pracovníci plánujú kroky pri jeho ďalšom rozvoji.

Kľúčové slová:

Diagnostikovanie

Fázy diagnostického procesu

Diagnostické metódy

Charakteristika pedagogického výskumu

Metódy diagnostického výskumu


O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko