Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Výučba založená na zážitkovom učení (Teórie učenia sa a koncepcie vyučovania)

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48327
Posledná úprava
14.03.2023
Zobrazené
484 x
Autor:
aaaa
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Učenie nie je len o tom niečo sa ,,nabifľovať,, bez toho, aby sme to pochopili a taktiež nie o tom učiť sa z donútenia len preto, že to niekto iný od nás požaduje. Učenie by malo byť pre samotných žiakov záľubou, radosťou a potešením z toho, že sa niečo nové dozvedia a naučia. V hlavnej miere by sa mali žiaci na učení podieľať a nebyť len pasívnymi pozorovateľmi. Pretože len tak získajú z učenia zážitok, ktorý si uchovajú vo svojej pamäti a srdci aj niekoľko rokov, ba možno aj po celý život. Toto všetko nám v dnešnej dobe umožňuje práve zážitkové učenie, ktoré sa postupne dostáva do popredia a začína sa čoraz častejšie začleňovať do výchovnovzdelávacieho procesu.

Zážitkové učenie je učenie nielen prostredníctvom rozumu a rúk, ale v hlavnej miere prostredníctvom srdca. Založené je na tvorivej práci, ktorá umožňuje získanie nových skúseností a zážitkov. Práve u detí je veľmi dôležité, aby svoj okolitý svet poznávali všetkými svojimi zmyslami. Je preto nutné, aby sme deti zapájali do činnosti a budovali u nich pocit, že sú súčasťou a nielen pasívnym pozorovateľom. Dovoľme im, aby rozvíjali svoju fantáziu, ktorá je u detí jedinečná a odlišná od dospelých. Najviac sa deti naučia práve tým, že budú sami objavovať, experimentovať, skúšať. Tým získavajú vlastné skúsenosti a zážitky, ktoré môžu využiť v praxi. Práve zážitok je stavebným kameňom celého zážitkového učenia, ktorý deti získavajú z objavovania, experimentovania a podobne.
...

Kľúčové slová:

zážitkové učenie

zážitok

učenie

výučba

učiteľstvo

pedagogika

vyučovanie

zážitková pedagogika

zážitkové vzdelávanie

výchova

tradičná výchova

Komenský



Obsah:
  • ÚVOD 3
    Zážitková pedagogika 4
    Pojem „zážitok“ 4
    Predstavitelia zážitkovej pedagogiky 4
    Metódy zážitkovej pedagogiky 5
    Metóda prístupu pedagóga 6
    Metóda interakcie 6
    Metóda transferu 6
    Metóda reflexie 6
    Simulačná metóda 6
    Dramatizačná metóda 6
    Kognitívna metóda 6
    Heuristická metóda 7
    Projektová metóda 7
    Konštruktivistická metóda 7
    Motivácia a motív 7
    Prostriedky motivácie 8
    Prírodná výchova a tradičná výchova 8
    Prostriedky zážitkovej pedagogiky 8
    Model komfortnej zóny 9
    Projektovanie 9
    Fázy prípravy a realizácie projektu 9
    Zážitková pedagogika a jej realizácia v praxi 10
    Zoznam bibliografických zdrojov 11

Zdroje:
  • ABCZUNOVÁ, Z.: Aplikovanie zážitkového vyučovania na 1.stupni základnej školy. MPC Bratislava. Osvedčená pedagogická skúsenosť edukačnej praxe. 2013. Prešov.
  • FRANC, D., ZOUNKOVÁ, D., MARTIN, A.: Učení zážitkem a hrou: praktická príručka inštruktora. 1. vyd. Brno. Computer Press. 2007. ISBN 978-80-251-1701-9.
  • HANUŠ, R., CHYTYLOVÁ L. 2009. Zážitkové pedagogické učení . Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2
  • JIRÁSEK I., 2019. Zážitková pedagogika : teórie holistické výchovy (v prířode a volném čase). Praha: Portál, s.r.o, 2019. ISBN 978-80-262-1485-4
  • KRATOCHVÍLOVÁ, E. 2004. Pedagogika voľného času. Výchova v čase mimo vyučovania v pg. teórii a praxi. Bratislava : UK, 2004.
  • VEREŠOVÁ, J.: Zážitková pedagogika vo voľnočasových aktivitách. Metodicko- pedagogické centrum. Bratislava. 2014. ISBN 978-80-8052-581-1
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko