Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 117
projektov

Vyučovací proces – didaktické zásady

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41218
Posledná úprava
17.12.2012
Zobrazené
1 574 x
Autor:
jurcomiro
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Didaktické zásady sú najvšeobecnejšie alebo najzákladnejšie požiadavky, ktoré v súlade s cieľmi výchovno-vzdelávacieho procesu a jeho základnými zákonitosťami určujú jeho charakter.

Didaktické zásady sú teda pokyny, požiadavky, zákonitosti, ktoré musí rešpektovať učiteľ, aby dosiahol didaktický cieľ. Nie je správne, ak sa zásady definujú ako pravidlá. Kým vyučovacia zásada vyjadruje komplexnejší prístup, pojmom „pravidlo“ vyjadrujeme postupné realizovanie tej - ktorej zásady.

Každú vyučovaciu zásadu je didakticky správne chápať v priebehu celej vyučovacej hodiny. Totiž v literatúre a následne aj v praxi sa pôsobnosť tej - ktorej zásady veľmi nesprávne zužuje a obmedzuje. Napr. Keď sa študentov a učiteľov spýtame: Ako sa dosahuje trvácnosť vedomostí u žiakov? Najčastejšie odpovede sú: opakovaním a precvičovaním. Je to pravda, ale dodávame, že nie je úplná. Nepôsobí správna motivácia, správny a primeraný výklad učiva, samostatná činnosť na trvácnosť vedomostí? Často krát viac ako samotné opakovanie! 

Kľúčové slová:

zásada uvedomelosti a aktivity

didaktika

výučba



Obsah:
  • Charakteristika jednotlivých zásad
    1. Zásada uvedomelosti a aktivity
    2. Zásada názornosti
    3. Zásada primeranosti
    4. Zásada systematickosti
    5. Zásada trvácnosti
    6. Zásada vedeckosti
    7. Zásada postupnosti
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko