Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Vyučovacie metódy odborného výcviku

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
919
Posledná úprava
12.07.2017
Zobrazené
11 885 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pojem metóda je odvodený od gréckeho slova „ methodos“ ( cesta, spôsob ). Teda pod týmto pojmom rozumieme spôsob dosahovania určitých cieľov, ktoré si majster odbornej výchovy stanoví. Môžeme povedať, že vyučovacie metódy sú pre majstra odbornej výchovy „nástrojom“ práce, preto je konečný efekt vyučovacieho procesu do značnej miery ovplyvnený správnym výberom týchto metód. Ich výber a použitie je ovplyvnené najmä :

- obsahom učiva
- výchovno-vzdelávacím cieľom
- typom vyučovacej jednotky a etapou vyučovacieho procesu
- materiálno-technickým vybavením
- stupňom intelektuálnej i fyzickej vyspelosti žiakov
- osobnými vlastnosťami majstra odbornej výchovy

Treba zdôrazniť skutočnosť, že vyučovacia metóda nepôsobí len na rozumovú stránku jedinca, ale na jeho celú osobnosť. Z tohto vyplýva, že vyučovacie metódy neovplyvňujú len vzdelávací proces, ale aj výchovné ciele.

Kľúčové slová:

vyučovanie

vyučovacie metódy

hodnotenie

klasifikácia

pedagogika

strojníctvo

didaktické zásady



Obsah:
  • 1. Vyučovacie metódy odborného výcviku.
    2. Klasifikácia metód.
    3. Metodické funkcie a fázy vyučovania.
    4. Pedagogické princípy a didaktické zásady vo vyučovaní odborného predmetu.
    5. Skúšanie, hodnotenie a klasifikácia žiakov.
    6. Aplikácia vyššie uvedených bodov na odborný predmet Strojníctvo.

Zdroje:
  • Dubovská R.: Teória odborného predmetu, 1994
  • Petlák E.: Všeobecná didaktika, IRIS, 1997
  • Krušpán I.: Didaktika odborného výcviku, 1994
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko