Vyučovacie metódy odborného výcviku
«»
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
10 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
919 |
Posledná úprava
12.07.2017 |
Zobrazené
11 885 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Pojem metóda je odvodený od gréckeho slova „ methodos“ ( cesta, spôsob ). Teda pod týmto pojmom rozumieme spôsob dosahovania určitých cieľov, ktoré si majster odbornej výchovy stanoví. Môžeme povedať, že vyučovacie metódy sú pre majstra odbornej výchovy „nástrojom“ práce, preto je konečný efekt vyučovacieho procesu do značnej miery ovplyvnený správnym výberom týchto metód. Ich výber a použitie je ovplyvnené najmä :
- obsahom učiva
- výchovno-vzdelávacím cieľom
- typom vyučovacej jednotky a etapou vyučovacieho procesu
- materiálno-technickým vybavením
- stupňom intelektuálnej i fyzickej vyspelosti žiakov
- osobnými vlastnosťami majstra odbornej výchovy
Treba zdôrazniť skutočnosť, že vyučovacia metóda nepôsobí len na rozumovú stránku jedinca, ale na jeho celú osobnosť. Z tohto vyplýva, že vyučovacie metódy neovplyvňujú len vzdelávací proces, ale aj výchovné ciele.
Kľúčové slová:
vyučovanie
vyučovacie metódy
hodnotenie
klasifikácia
pedagogika
strojníctvo
didaktické zásady
Obsah:
- 1. Vyučovacie metódy odborného výcviku.
2. Klasifikácia metód.
3. Metodické funkcie a fázy vyučovania.
4. Pedagogické princípy a didaktické zásady vo vyučovaní odborného predmetu.
5. Skúšanie, hodnotenie a klasifikácia žiakov.
6. Aplikácia vyššie uvedených bodov na odborný predmet Strojníctvo.
Zdroje:
- Dubovská R.: Teória odborného predmetu, 1994
- Petlák E.: Všeobecná didaktika, IRIS, 1997
- Krušpán I.: Didaktika odborného výcviku, 1994
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.