Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Využitie IKT v pedagogickej praxi

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48426
Posledná úprava
16.11.2023
Zobrazené
309 x
Autor:
attila.hrab
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cieľom tejto práce je poukázať na výhody a nové možnosti využívania IKT technológií vo vyučovacom procese. V dnešnom svete si ťažko vieme predstaviť každodenný „rutin“ bez moderných technológií, je to jedno či v práci alebo v škole. Hlavne počas pandémie sme prišli nato aký pokrok sme zrobili v IKT technológiach asi pred 5-10 rokmi ťažko by sme vedeli predstaviť dištančné vzdelávanie dá sa povedať prešli sme tým bez väčších ťažkostí. Koniec 20.storočia priniesol neuveriteľný pokrok v oblasti informačných a komunikačných technológií (IKT). Priniesol nové technické a užívateľské možnosti pre výmenu informácií a komunikáciu medzi ľuďmi, ktoré prekonávajú bariéru času a obmedzenia priestorom. Nové trendy si vyžadujú pripraviť ľudí na život v novom tisícročí na aktívne a tvorivé využívanie nových IKT, ktoré by mali slúžiť na skvalitnenie a zlepšenie života jedinca, ako i pre prosperitu celej spoločnosti. Majú mu uľahčovať hlavne pracovné povinnosti. Patrí k nim najmä počítač, bez ktorého sa určite v 21. storočí už nezaobídeme. Prináša možnosti, ktoré si mnohí z učiteľov v minulosti nevedeli ani predstaviť.

Kľúčové slová:

IKT

pedagogika

dištančné vzdelavánie



Obsah:
  • Úvod
    IKT v procese vyučovania
    Výhody využívania IKT v procese vyučovania
    Dištančné vzdelávanie
    Záver
    Zoznam použitej literatúry

Zdroje:
  • Juszczyk, S.: Dištančné vzdelávanie. Bratislava, Sapientia 2003, 169 s. ISBN 80- 968797-3-1
  • ADAMEK, R. et al. 2010. Moderná didaktická technika v práci učiteľa. Košice: Elfa, 2010. 200 s. ISBN 978-80-80-86-15-3. 
  • JIRÁK, J., PAVLIČIKOVÁ, H. 2013. Médiá pod lupou. Praha: Powerprint, 2013. 187 s. ISBN 978-80-87415-70-2. 
  • Balačková, Ľ.: Internet ako významný prostriedok sebavzdelávania. In: Zborník vedeckých prác z medzinárodnej vedeckej konferencie „Európska integrácia - výzva pre Slovensko“. Nitra, SPU 2004, s. 26-30. ISBN 80-8096-356-0 (CD nosič)
  • Halašková, A.: Nové média v kontexte technológie vzdelávania. In: Technológia vzdelávania. Nitra, UKF 2004, 176 s. ISBN 80-8050-648-5
  • SPITZER, M. 2014. Digitální demence. Brno: Host, 2014. 343 s. ISBN 978-80-7294-872-7. 
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko