Popis:
Vacsina ludí si myslí, ze ekonomicky vyspelejsie krajiny, ktoré zároven alokujú vacsie mnozstvo penazí na skolstvo, dosahujú lepsie výsledky vo výuke. Tento predpoklad je logický, ved vacsia dostupnost financých prostriedkov vedie k lepsiemu technickému vybaveniu skôl pre výuku.
Ako je teda mozné, ze v testoch, ktoré sa pravidelne uskutocnujú na základných skolách, dosahujú ziaci post komunicstických krajín omnoho lepsie výsledky nez ziaci najbohatsích krajín? Ako je napríklad mozné ze Slovensko alebo Rumunsko dosahuje lepsie výsledky nez Francúszko, Nemecko a Spanielsko - nehovoriac o Spojených Státoch?
Je tento paradox dôkazom toho, ze technické prostriedky, ako napr. informacná technológia vo vdelávaní neznamená vsetko? Dá sa povazovat výuku na Slovenských základných skolách za kvalitnú, stojacu na pevných základoch? Je Slovenská výuka jedným z mála vysoko hodnotných dedicstiev komunizmu? Dá sa ocakávat ze sa táto tendencia zachová, alebo sme odsúdení na “globalizáciu” v negatívnom zmysle, kde pedagóg prestáva mat status vychovávatela a vzdelávatela spolocnosti, a stane sa prenásatelom ciste technických a praktických poznatkov, pricom zálezí len na jeho dobrej vôli ci prenása detom aj morálne hodnoty? Sú to velké otázky, ktoré si zaslúzia sirsiu analýzu. Táto práca sa sústredí iba na aspekt informacnej technológie vo výuke. Pevne vsak veríme, ze niekomu poskytneme podklady a motiváciu pre dalsí podrobný výskum tejto tematiky.
Cielom tejto práce je poskytnút vesobecné nahliadnutie do témy vyuzitia informacnej technológie (dalej: IT) na základných skolách a do maximálnej moznej miery zodpovedat nasledujúce otázky:
...
Kľúčové slová:
matematika
informačné technológie
IT
počítač
vzdelávanie
vzdelávací proces
výučba
škola
základná škola
pedagogika
vyučovanie
učiteľ
Obsah:
- ÚVOD
VŠEOBECNÉ POZNATKY O VYUČOVANÍ
Medzi najcharaktickejšie črty súčasného vyučovania patrí
Spôsoby usporiadania matematického učiva
Plánovanie matematicko-pedagogického procesu
Príprava učiteľa na vyučovaciu hodinu
Písomná príprava učiteľa na vyučovanie sa obyčajne člení takto
Vyučovací proces má niekoľko fáz
Typy vyučovacích hodín matematiky
Domáce práce z matematiky
Matematická olympiáda a iné súťaže
Počítače a výchovno-vzdelavací proces
Zdroje:
- poznámky
- prednášky
- odborná literatúra
- internet