Využitie public relations ako súčasti komunikačného mixu vo vybraných farmaceutických podnikoch
«»
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
192 x |
Veľkosť
0,2 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
6033 |
Posledná úprava
08.08.2017 |
Zobrazené
4 232 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Touto prácou chceme uviesť čitateľa do problematiky komunikačného mixu so zameraním na vzťahy s verejnosťou(public relations) v oblasti zdravotníctva a konkrétne v oblasti farmácie. Farmáciu sme si vybrali z toho dôvodu, že Slovensko má 30% podiel výdavkov na lieky z celkových výdavkov na zdravotníctvo, čím nenachádza medzi ostatnými európskymi krajinami konkurenciu. V iných krajinách sa na lieky vynaloží v priemere 8-10% prostriedkov vydaných na zdravotníctvo. Vyššiu vypovedaciu schopnosť má však hodnotenie spotrebovaných liekov v prepočte na obyvateľa. V SR pripadá na obyvateľa 69 USD, čo je v porovnaní s priemerom krajín EÚ 212 USD iba tretinová hodnota. Lieky musia absolvovať tri základné kroky: 1. registráciu, 2. schválenie a vyhlásenie ceny lieku Ministerstvom Financii SR a 3. zahrnutie prípravku do kategarizačného zoznamu. Reklama liekov podlieha prísnym pravidlám a zákonom, kde progpagácia liekov na predpis je až na propagáciu v odobrnej literatúre zakázaná a z toho dôvodu je potrebné využívať iné možnosti komunikačného mixu ako priblížiť daný produkt zákazníkovi(či už lekárnikovi, lekárovi alebo spotrebiteľovi). Otázkou reklamy sa budeme obširnejšie venovať neskôr v práci. Z uvedených informácii vyplýva, že trh s liekmi je do značnej miery trhom špecifickým a my sa pokúsime jednotlivé špecifiká objasniť.
Kľúčové slová:
marketing
komunikačný mix
public relations
PR aktivity
reklama
médiá
zdravotníctvo
životné prostredie
farmácia
Obsah:
- 1.Úvod - Cieľ práce
2. Metodika a metodológia práce
3. Marketingová komunikácia
3.1 Postavenie komunikácie v marketingovom mixe
3.2 Komunikačný mix
4. Vzťahy s verejnosťou - Public relations
4.1 PR a reklama
4.2 Public relations - efektívny nástroj na dosiahnutie podnikateľských cieľov
4.3 Vývoj PR trhu na Slovensku
4.4 PR v službách zdravotníctva
5. Farmácia a Public Relations
5.1 Vzťahy s verejnosťou a médiami
5.1.1 Žiadne poradenstvo ohľadne osobných lekárskych záležitostí
5.1.2 Komuniké pre tlač
5.1.3 Tlačové konferencie
5.1.4 Rozhlas a televízia
5.1.5 Zábava a motivovanie
6. Ratiopharm
6.1 História
6.2 Poslanie spoločnosti
6.3 PR aktivity
6.3.1 Sociálne programy
6.3.2 Ochrana Životného prostredia
6.3.3 Šport
7. Sandoz
7.1 História a profil
7.2 Poslanie
7.2.1 Zdravie pre všetkých
7.2.2 Spoľahliví a zodpovední po celej zemeguli
7.2.3 Etická globálna prítomnosť
7.3 PR aktivity
8. Záver
9. Použitá literatúra
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.