Vývoj ceny umeleckých predmetov na trhu výtvarného umenia
«»
Popis:
Cena
- ostatné prvky mark. mixu prinášajú náklady, len cena zisk; zákl. mark. cieľ: maxim. zisku
- marketéri robia rôzne cenové taktiky, presadiť sa na trhu možno aj pomocou nižšej ceny
- keď sa zvýši objem predaja -> hromadná výroba -> úspora na nákladoch -> zníženie ceny
- agresívna tvorba cien (firmy, kt. majú najnižšie náklady)
- spotrebiteľ sa zdá prídavných služieb -> nižšia cena -> zhromadnenie výroby
- cenu síce neznížime, ale poradíme spotrebiteľovi, ako minimalizovať sv. náklady
- nedostatky pri tv. cien: príliš nákladovo orientovaná; ceny neodrážajú v časovom súlade zmeny, kt. na trhu nastávajú; ceny sa často stanovujú bez ohľadu na ostatné prvky MM,; málo diferencované v závislosti od sortimentu produktu
Kľúčové slová:
aukcia
dražobný poriadok
doporučená cena
vývoj cien
cena
náklady
cenový precedens
vyvolávacia cena
výtvarné umenie
Obsah:
- Úvod
Vývoj cien výtvarného umenia na trhu SR vo vybranej aukčnej spoločnosti
Aukčná abeceda
Aukcia
Aukčná provízia
Aukčné potvrdenie
Aukčná sieň
Cenový precedens
Dražobný poriadok
Doporučená cena
Navýšenie
Písomný limit
Platenie
Podlimitná cena
Telefonická dražba
Vyvolávacia cena
Top ten najvyššie vydražených diel v rokoch 1997- 2002
Zberatelia nevedia riskovať
Použitá literatúra
Zdroje:
- Interné materiály aukčného domu SOGA
- Marketingové aplikácie, doc. Ing. Jozef Čimo, CSc. a kolektív, EKONÓM 2002
- http://www.narodnaobroda.sk/
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.